Aviseringar
Rensa alla

folk som har socialfobi och har partners


Ämnesstartare

hur går det ihop? varför skaffar man partner om man e rädd för människor? hur kan vissa skaffa partners om dom har social fobi?

för tjejer är det nog lättare..social fobi kanske oftast förväxlas med blyghet, för tjejer är det k att vara blyg. killar ska vara sociala, ha bra självförtrende o vara dom som raggar.

läste lite på ett social fobi forum också..jag ljuger inte nu...fanns endast 10 tjejer som skrev där men alla dom hade/har partners...medans resterande ca 30, killar, bara tio av dom har haft partner, resten var oskuld. är väl en talande bild?


   
Citera
Ämnesstartare

kom igen pmr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 man kan va blyg men ändå knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ man slappnar väl av när man känner människan :S man är inte helt isolerad ba för att man har socialfobi 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite sexistisk text du har där 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
+ man slappnar väl av när man känner människan :S man är inte helt isolerad ba för att man har socialfobi 

+ 5 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur fan ska man träna bort sin socialfobi om man VET att man är ful och konstig?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sandor:
kom igen pmr..

Såg denna tråd nu. Du skulle ha citerat mig så att jag såg denna tidigare och ej av den slump, fast hade tur och råkade se ändå Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Såg denna tråd nu. Du skulle ha citerat mig så att jag såg denna tidigare och ej av den slump, fast hade tur och råkade se ändå Tumme upp

är det inte bättre o träna bort sin socialfobi först?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sandor:
hur fan ska man träna bort sin socialfobi om man VET att man är ful och konstig?

Man kan börja med att tvingas till psykolog och behandlare av rektor/lärare/m.fl. pga 90% frånvaro och få socialen inblandad. CoolTumme uppSedan bär det åka av då man får veta att man blir skickad in på vårdhem om man vägrar och där tvingas man utsättas för folk vare sig man vill eller ej! Tumme upp

Jag hade en person från socialen som under drygt ett halvår(?) hämtade upp mig hemma(under tvång) varje vardagsmorgon och körde mig till skolan där hon sedan såg till att jag faktiskt gick. Det var fan i mig inte kul när folk frågade mig om jag hade en adopterad asiatisk storasyster med bil.. Ler dock lite över hur jävla jobbigt och pinsamt jag tyckte att det var och över att folk trodde att det var min syster.. they never knew  Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Man börjar med att man tvingas till psykolog av rektor/lärare/m.fl. pga 90% frånvaro och får socialen inblandad. CoolTumme upp Sedan bär det åka av! 

har hänt mig, men jag får inte den slutgiltiga hjälpen. får ingen kbt. och psykolog kostar för mkt..

frågade vårdcentral om remiss, men han sa att jag ska gå till arbetsförmedlingen så jag inte hamnar utanför samhället.

men tror ändå dom inte kan hjälpa mig. det e bara ord. vanliga människor. "nej nej sandor, du e jättefin". varför ska lyssna på det. jag vet ju vem jag är.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sandor:

har hänt mig, men jag får inte den slutgiltiga hjälpen. får ingen kbt. och psykolog kostar för mkt..

frågade vårdcentral om remiss, men han sa att jag ska gå till arbetsförmedlingen så jag inte hamnar utanför samhället.

men tror ändå dom inte kan hjälpa mig. det e bara ord. vanliga människor. "nej nej sandor, du e jättefin". varför ska lyssna på det. jag vet ju vem jag är.

(Obs, jag editerade mitt tidigare inlägg och gav ett konkret exempel; mitt fall)

Psykolog kostar en del ja, så det får man ta ur sin egen ficka MEN det på många ställen så gäller högkostnadsskyddet! Läs på om högkostnadsskyddet för din ort (om du ej redan vet allt som gäller) Tumme uppHär är det 1 100 kr nu. Jag kom upp i högsta summan på 10 dagar(!!) haha och vissa komner aldrig upp till det under ett år, hehe. Man får prioritera; är det värt att dra in på annat och lägga ner någon tusenlapp per år på psykolog eller helt enkelt strunta i det. Det är dock en hel del väntetider och det är förjävligt att folk ska behöva vänta på hjälp; speciellt om demår dåligt och livskvalitén försämras. 

Stå på dig! På arbetsförmedlingen finns det i regel någon psykolog och de brukar sällan vilja ta ansvar och tackla personer och skickar dig då mycket hellre till någon inom öppenvården! Tumme upp Om man dessutom hamnar på psykakuten för att det är så pass illa och man vill dö så skickar de förhoppningsvis remiss eller skriver in en för inläggning och försöker även påskynda processen och få öppenvården att inse att det är allvar. Om du har självmordstankar så ta dig dit, för de ska vilja hjälpa dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bla bla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandor:
bla bla

........................ 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sandor:
bla bla

Förlåt? Förstår inte spydigheten(?) då jag ansåg att jag gav det ett fullt seriöst svar. Blir något konfunderad över vilka slags svar du förväntar dig. Jag tänker inte skriva något i stil med "Get over it - lär dig leva med det!" för det hjälper ingen? Gav därmed hellre ett seriöst svar.


   
SvaraCitera