Aviseringar
Rensa alla

Folk som hatar mainstream?


Jag ser två ganska självklara anledningar till att folk ogillar mainstreamkultur:

1. Den är så frekvent förekommande att den blir uttjatad.

2. Det är simpel "vi och dem"-attityd för att kunna definiera sig själv som individ genom att peka ut just exakt vad man inte är, alltså mainstream. Det förstärker ens identitet. Lite som fotbolls-VM eller krig.


   
SvaraCitera

Tobbish:

Nej, det är bara vissa dagar! Metaforer och talesätt ska väl tåla en närmare analys med?

Jo, och det är roligt ibland. Bland annat har jag kommit fram till att det inte alls är tomma tunnor som bullrar mest, utan halvfulla.

Dock är det ju tydligt vad som menas och det lär ju inte vara någon som likställer oss med fiskar, bara menas att de som följer med utan att tänka lika gärna skulle kunna vara döda. Dock har du ju rätt i att det finns fler alternativ att simma emot strömmen och med.

Tobbish:

Tacka vet jag närmare min lägenhet, där har någon sprayat "Strömming!" på ett elskåp. Fyndigt där!

Skojigt, men jag ser inte det fyndiga, faktiskt.


   
SvaraCitera

känns som det som ska vara alternativt är mer mainstream, alla indiepopare och hiphopare ser ju också likadana ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabianmysig:

Min fråga är, varför gör folk detta? Gör de det för att vara unika eller är det ett seriöst problem för dem? Har vi några sånna här?

! Jag gör så hela tiden, så oerhört irriterande. Jag vill bara vara normal 🙁 haha. Det är ingenting jag gillar att göra, absolut inte. Om många säger att dom gillar en film som jag alltid har älskat så säger jag plötsligt att filmen är en jävla bög film etc även om jag inte tycker det =(


   
SvaraCitera

Men ibland blir man riktigt irriterad på Lady Gaga och hennes låtar. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaxxe:

Men ibland blir man riktigt irriterad på Lady Gaga och hennes låtar. [mad]

Varför? Pokerface och Bad Romance är helt okej. [wink]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Varför? Pokerface och Bad Romance är helt okej.

Innan, när de var nya, tyckte jag också det. Men inte efter alla femtioelva gångerman hört de på radio. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaxxe:

Innan, när de var nya, tyckte jag också det. Men inte efter alla femtioelva gångerman hört de på radio. [wink]

Varför lyssnar du på radio?


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Varför lyssnar du på radio?

Man hör ju ofrivilligt också när man är ute på offentliga platser. Bussar, internetcaféer, bla bla. Inte bara att man medvetet lyssnar på radio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaxxe:

Man hör ju ofrivilligt också när man är ute på offentliga platser. Bussar, internetcaféer, bla bla. Inte bara att man medvetet lyssnar på radio.

Skaffa en mp3-spelare.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Skaffa en mp3-spelare.

Jag har musikmobil som jag lyssnar på i bussen med mera. Men men det händer ju att man hör lite ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaxxe:

Jag har musikmobil som jag lyssnar på i bussen med mera. Men men det händer ju att man hör lite ändå [crazy]

Du måste spendera mängder av tid på bussar och internetcaféer, eftersom du tydligen hör så mycket radiomusik att Lady Gagas låtar stör dig. [wink]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Du måste spendera mängder av tid på bussar och internetcaféer, eftersom du tydligen hör så mycket radiomusik att Lady Gagas låtar stör dig.

[bigsmile]


   
SvaraCitera