Aviseringar
Rensa alla

folk som känner sig kränkta


Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Spegel!!!

[sad]


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig kränkt av alla kränkta jävlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sak samma som förnärmad? eller är det värre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

sak samma som förnärmad? eller är det värre?

det är typ:

person 1: din mamma är tjock!
person 2: öh, vem fan är du att prata om min mamma! du vet ingenting om mig eller min familj! var tyst! hjälp! jag ska döda dig!

alltså att person 1 trampat på en öm tå och person 2 tror att person 1 med mening gjorde allt i dennes makt för att försöka underminera person 2:s liv och världsbild. då känner person 2 sig kränkt.

ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

det är typ:person 1: din mamma är tjock!person 2: öh, vem fan är du att prata om min mamma! du vet ingenting om mig eller min familj! var tyst! hjälp! jag ska döda dig!alltså att person 1 trampat på en öm tå och person 2 tror att person 1 med mening gjorde allt i dennes makt för att försöka underminera person 2:s liv och världsbild. då känner person 2 sig kränkt.ungefär.

ooh okej tack, mh onödigt att 'kränka' o bli 'kränkt'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

ungefär.

om man blir sur bråkar man om det, om man blir kränkt är det per automatik den andra som har gjort fel och det enda den kan göra är att be så mycket om ursäkt och aldrig med göra något som kan ses som kränkande

exempelvis äta en bulle framför en glutenallergiker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får inte äns säga nått för Xisco


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

191 dalmatiner:

ag får inte äns säga nått för Xisco

kalla hon för nedrans penis2"""!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

om man blir sur bråkar man om det, om man blir kränkt är det per automatik den andra som har gjort fel och det enda den kan göra är att be så mycket om ursäkt och aldrig med göra något som kan ses som kränkande

ja. en kränkning kan inte bli en kränkning om inte den kränkta har en bakgrundshistoria som gör att dess reaktion förstärks till en grad som som för alla som inte delar denna bakgrund är totalt obegriplig, och det var just obegripligheten jag ville åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

kalla hon för nedrans penis2"""!!!!

de jör ingen skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

ja. en kränkning kan inte bli en kränkning om inte den kränkta har en bakgrundshistoria som gör att dess reaktion förstärks till en grad som som för alla som inte delar denna bakgrund är totalt obegriplig, och det var just obegripligheten jag ville åt.

Jo, men det krävs en viss typ av människa till att bli kränkt, en tjej anmälde en lektor i litteraturhistoria som sagt att man får kyssa många grodor för att hitta sin prins, han var heteronormativ och då blev hon kränkt.

En kompis till mig sa att det inte är värt att skaffa handikappade barn för de belastar bara, min mamma är handikappad men jag sa inget och kände mig inte kränkt, jag tyckte bara hon var lite omogen just då.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

En kompis till mig sa att det inte är värt att skaffa handikappade barn för de belastar bara

va var dte för kioskmongo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jo, men det krävs en viss typ av människa till att bli kränkt, en tjej anmälde en lektor i litteraturhistoria som sagt att man får kyssa många grodor för att hitta sin prins, han var heteronormativ och då blev hon kränkt.

En kompis till mig sa att det inte är värt att skaffa handikappade barn för de belastar bara, min mamma är handikappad men jag sa inget och kände mig inte kränkt, jag tyckte bara hon var lite omogen just då.

jag håller med, men det förhindrar inte fenomenet från att existera. det är dess relevans i legala sammanhang som behöver ifrågasättas.

förstår inte varför folk inte bara kan duellera eller något istället. fatta vad soft och effektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

förstår inte varför folk inte bara kan duellera eller något istället. fatta vad soft och effektivt.

Detta kan vara den bästa lösningen jag hört hittills faktiskt


   
SvaraCitera