Aviseringar
Rensa alla

Folk som säger hej


Ämnesstartare

Ibland säger ju okända människor hej till en. Jag tycker att det är jättetrevligt, men person jag var med när detta inträffade tycker att det är jättekonstigt och att det bara är "galningar" som gör så. Varför är vi människor så kalla mot varandra bara för att vi inte känner varandra? Kan vi inte bara gå fram och kramas?
Nä man vill inte kramas med alla, förstås, men lite jävla medmänsklighet kan man ju kosta på sig.
Vad tycker ni????? 


   
Citera
Ämnesstartare

jag säger hej till jättemånga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
jag säger hej till jättemånga

bra!

Kan man inte ha det som på landet, där nästan alla säger hej.
Minns att alla sade hej på mitt sommarställe när jag var liten. Det var ingen hejd på hejandet. Och de som inte sade hej sågs som lite underliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller med dig!

Jag hälsar alltid på främlingar som passerar mig när jag är ute och går, tycker att det hör till ren hövlighet. Förstår inte varför det skulle göra så ont att lysa upp en annan medmänniskas vardag genom ett enkelt "hej" och ett léende.


   
SvaraCitera
Lounge

det där är ett stockholmsfenomen isola, att det är konstigt att hälsa på ngn man möter

i typ dalarna hälsar man för d r så ovanligt att man träffar på en människa ute på promenaden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
det där är ett stockholmsfenomen isola, att det är konstigt att hälsa på ngn man möter

i typ dalarna hälsar man för d r så ovanligt att man träffar på en människa ute på promenaden

Därför jag hatar att gå omkring ensam i storstan, alla är så själviska och om jag inte flyttar på mig när någon mötande fotgängare dyker upp ligger jag snart där på marken med människor trampandes på mig. Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
det där är ett stockholmsfenomen isola, att det är konstigt att hälsa på ngn man möter

i typ dalarna hälsar man för d r så ovanligt att man träffar på en människa ute på promenaden

Ja det är ju det.  Det är tråkigt.

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hälsar nt på främlingar för det mesta, jag låter för sur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Jag håller med dig!

Jag hälsar alltid på främlingar som passerar mig när jag är ute och går, tycker att det hör till ren hövlighet. Förstår inte varför det skulle göra så ont att lysa upp en annan medmänniskas vardag genom ett enkelt "hej" och ett léende.

Så mysig du verkar! Fortsätt så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
Hälsar nt på främlingar för det mesta, jag låter för sur

Le fint då.
Ibland blir jag lite paff och ba hehe *leer*
ofta är det äldre människor som hälsar på mig. kanske ser jag jättesnäll ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir så jäkla irriterad på folk som inte säger hej till busschaufförer när de säger hej. Utan ett ord eller leende går de bara vidare. Det är inte jobbigt att nicka lite och le lite halvt.
Skulle kört bussen i diket med flit.


   
SvaraCitera

Hälsar på folk med hund, gamla människor o alla coola kidz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger alltid hej till mina grannar, de svarar aldrig, är nog rädda för mig eller/och min far,  allihop förutom grannen mittemot, de är bra grannar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks:

säger alltid hej till mina grannar, de svarar aldrig, är nog rädda för mig eller/och min far,  allihop förutom grannen mittemot, de är bra grannar.

Ledsen otrevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
Hälsar på folk med hund, gamla människor o alla coola kidz

Brukar du klappa dogsen?


   
SvaraCitera