Aviseringar
Rensa alla

Folk som tycker innan de vet


Ämnesstartare

Nästan alla kan påstå sig ha en åsikt i drogdebatten. En del vet dock inte varför de är av den åsikten de är; sin åsikt ser de kanske helt enkelt bara som en självklarhet.
Om man hör något om, säg, LSD... då reagerar nästan alla. Majoriteten vet dock inte mycket mer än att det är "olagligt knark", precis som annat olagligt knark som t.ex. kokain (nej, dåligt exempel, alla kändisar tar det så det "är ok") ¤ vi säger amfetamin (det "är smuts", det passar), och det dör många av så allt olagligt knark är samma skrot och korn och missbruk och mög och död och misär och ekonomisk kollaps och #!(%"#¤!/. Kanske har de också hört att man ska hallucinera av det, eller att man blir paranoid (inget av det är dock helt sant! ställ gärna frågor).
Gemene man baserar med andra ord sin åsikt i drogdebatten på vad han/hon har hört/sett/läst. Majoriteten får alltså sin åsikt av media och samhällets doktrin, samt rykten. De får en åsikt intryckt (med våld) i sina öron eller vad de nu läser nyheterna med...
Detta är vad som händer när lögner och baconlindade sanningar sprider sig mer än sann sanning.
Förr eller senare kommer "lögnaren" emellertid att åtalas, och vi har en stadig fred i opinionen.


   
Citera

Nej, det går inte att vinna mot de som sprider myten.
It's a lost cause..

Ett gammalt ordspråk jag hörde från en gammal rökarvän: "Rök din holk och håll käft."
- Ingen idé att försöka upplysa folk bara njuta själv och inte åka fast.

Men på Internet.. visst, sålänge man är anonym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

"Rök din holk och håll käft."

Ja, sj kom jag fram till det för ganska längesedan, men då holken är tom och debatten het väljer jag att diskutera. Främst för att försöka upplysa folk... främst för att rädda mitt eget skinn, för att visa att jag inte är den man kanske lätt tror jag är.


   
SvaraCitera

Jäkla kul att du själv anser dig sitta på den enda sanningen och ha absoluta svar på hela debatten (det ser så ut genom din text åtminstonde). Kom ner från din piedestal tomte.:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

Jäkla kul

Yes, kompis. [cheers]

parasic:

du själv anser dig sitta på den enda sanningen och ha absoluta svar

Approximativt, ja. I verkligheten, nej.

parasic:

Kom ner från din piedestal tomte.:)

Bara om du bjuder mig på hasch.


   
SvaraCitera

Du är dålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Du är dålig

Yesbox.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Yesbox.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla nu får det väl vara nog?


   
SvaraCitera

Arthur89:

Ett gammalt ordspråk jag hörde från en gammal rökarvän: "Rök din holk och håll käft."
- Ingen idé att försöka upplysa folk bara njuta själv och inte åka fast.

COJONES!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men reglementet stadgar i princip
att man får talka röven lika vit
som en hägring i Sahara
som Guds lilla barnaskara
som är vitare än Nederländskt Porslin
men man får inte, man får inte, man får inte
-Man får inte suga i sig kokain!


   
SvaraCitera

det jag vet om droger har jag hört från bekanta som is doing it, föreläsningar av folk som varit missbrukare och min mamma som är utbildad sjuksköterska samt har jobbat på rehabiliteringshem [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

det jag vet om droger

Det du tror att du vet om droger, menar du.


   
SvaraCitera

Rodja:

Det du tror att du vet om droger, menar du.

min uppfattning, då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera