Aviseringar
Rensa alla

Folktronicatråden


Ämnesstartare

Jag har börjat snöa in på allvar på denna underbara genre, främst på de lite mer psykedeliska, kaotiska varianterna (tänk Valravn och Animal Collective snarare än Efterklang och Múm). Här kan man skriva om hur man gillar eller ogillar musiken men framförallt komma med tips på spelningar och bandfynd som passar bättre in på genren än de som listats på Wikipedia (bleugh). [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Patrick Wolf? Need I say more?

Kanske inte så psykedeliskt, men o så bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

high places, bibio, tunng, ass, psapp, lucky dragons, paavoharju, hood, notwist. inte kaotiska men. vill du ha mer kaotiskt kolla freak folk, har ganska mycket elektroniska inslag ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick Wolf har jag alltid gillat skarpt, men känner att det mesta av hans grejer är lite för indierockiga för vad jag är inne på nu.

Tunng ligger mig nära om hjärtat as well, ska kolla upp övriga, kudde. Tack.

Håller på och sätter ihop en spotifylista med vad jag är ute efter mest typ, men har inte kommit så långt än. http://open.spotify.com/user/respons/playlist/7jJ9sFVP9np6EIas39YN2V


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pinsamt lite aktivitet i den här tråden alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skruvat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar musiken, men är inte så insatt. ska kolla upp mer, men tror inte att jag kan göra så mycket mer för dig än att bumpa tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill tacka för den här tråden, den har hjälpt mig hitta en del intressant musik.


   
SvaraCitera