Aviseringar
Rensa alla

Formulek: Hur bra är ditt kontaktnät?


Ämnesstartare

Hej. Här ser vi hur bra kontaktnät vi har.
Personen över ställer en fråga. Typ:

Du behöver en elektriker till att dra el i ditt nybyggda hus. Kan du ringa nån i ditt kontaktnät som fixar det?

Och så svarar man:

Nej.

Sen ställer man en ny fråga.

Det blir kul! Det blir jättekul! Gu va kul det ska bli att leka den här leken nu! Kan knappt bärga mig.
Då kör vi!


   
Citera
Ämnesstartare

allmän Info om fotboll division 1 ?


   
SvaraCitera

Du ställde ingen fråga.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Nej, skulle inte kunna få den infon.

Du behöver få igenom en väldigt tveksam ansökan om bygglov, känner du någon som kan fixa det?


   
SvaraCitera

Kul lek


   
SvaraCitera

Nä. Inte i denna kommun iaf. Tror nog kanske ej att hen kan fixa i sin heller men hen kan nog påverka.

Du behöver dra nya elledningar  i din bostad, vem fixar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ingen..
har kanske nån bekant.. men det hade varit för stelt att kontakta..

Du ska köpa en begagnad bil men vet inte riktigt vad man bör ha koll på... hur många mil är rimligt att den gått osv..

harru nån eller?


   
SvaraCitera

mammas sambo Söt

Du behöver 20.000 cash, vem ringer du?


   
SvaraCitera

SOS i form av undanmanöver, så d skickar majoriteten snutar på flera fejkade bombhot runt omkring. Därefter rånar jag Statiol på vischan & flyr med cashen i träningsbag på MC. 

Du vaknar upp mitt i Amazonas utan någon som helst kännedom om hur du kom dit in tha first place. Lyckligtvis är din mobil vid liv, och täckningen är bra. Vem ringer du?


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Skulle ringa min syster i panik. Hon kanske inte skulle få mig därifrån men skulle lätt ringa henne ändå.

Dina toppar är kluvna och utväxten ser ut som en död hamster uppe på ditt huvud, har du någon att ringa?


   
SvaraCitera

ja Party

du behöver sy in ett plagg till bröllopet du ska gå på i helgen & har ej tid att fixa det själv, haru nån å ringa VA VA VA?


   
SvaraCitera

Flertalet!

Du reste till Mexico och blev kidnappad. Kidnapparna begär att de får en riktigt bra deal på en lägenhet i centrala Stockholm, har du någon att ringa?


   
SvaraCitera

Nej Ledsen

Du har fått punka på cykeln och vet inte hur man lagar det själv, vem ber du om hjälp?


   
SvaraCitera

pappaRodnar

du har ett husdjur som behöver vaktas när du reser bort, vem ringer du?


   
SvaraCitera
penja

Jodå, jag har nog flera stycken att höra av mig till! 

Du behöver sy upp dina för långa jeans, men klarar inte av att göra det på egen hand. Har du nån att ringa?


   
SvaraCitera