Aviseringar
Rensa alla

Forskare varnar kvinnor för att skaffa barn för sent


Ämnesstartare

http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakare-varnar-for-sent-barnafodande

Trots mängder med läkemedel och teknisk utveckling anpassade för att låta kvinnor bli med barn allt senare, så är det fortfarande så att det är större risk att inte kunna bli gravid om man väntar över 30 års ålder.

Hur högt prioriterar UMs tjejer barn här i livet?


   
Citera

Det är ju där när kvinnor passerar 30 de blir som mest attraktiva ju RodnarLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är ju där när kvinnor passerar 30 de blir som mest attraktiva ju RodnarLedsen

Cougar? Galen


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Cougar?

näää

vanliga kvinnor utan vare sig botox lr silikontuttar. Gärna lite knubbiga med vikt på lite

botox-181.jpg

mkt sexigare before imo 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

näää

vanliga kvinnor utan vare sig botox lr silikontuttar. Gärna lite knubbiga med vikt på lite

botox-181.jpg

mkt sexigare before imo 

För mycket rynkor för att kunna mäta sig med 20-plussare i min mening.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

För mycket rynkor för att kunna mäta sig med 20-plussare i min mening.

Det är rynkorna som formar en kvinna, i mitt tycke. Med undantag för de som har passerat glänsåldern 30-48. 🙂


   
SvaraCitera

Tyvärr är inte arbetsmarknaden anpassade efter kvinnans fertilitetskurva så det är väl snarare där problemet ligger. Dagens samhälle premierar kvinnor för att vara ute på arbetsmarknaden snarare än att vara hemma med barn, på gott och ont. 


   
SvaraCitera
mynona

Frågeställningen får det att handla om antingen karriär eller barn. Inte alla har ett jobb de är engagerade i, men alla vill ha något intresse de kan finna självförverkligande i; det vill män med, för vi lever både för varandra och för oss själva. Det är iofsg bra om man kan få det som arbete och få betalt för det. Man lever för att få kvalitet av livet själv, inte bara för att ge andra chansen att leva, eftersom poängen med att leva just är att få något i utbyte av livet. Men det är inte självklart att skaffa barn, och jag har läst forskning som visar att det är mer riskabelt även för män att skaffa barn sent. Oavsett är lösningen givetvis inte att kvinnor ska bli hemmafruar igen och offra sitt liv för barn: varför ska man leva för att ge andra chansen att leva, om livet inte har kvalitet nog att vara värt att leva 


   
SvaraCitera

old news


   
SvaraCitera
reben

bryr mig inte


   
SvaraCitera
Exner

Det är givetvis ett systemfel hos samhället när kvinnor tvingas se det som ett val att göra antingen eller.


   
SvaraCitera