Aviseringar
Rensa alla

Forskning: Att vara utan sin Iphone kan göra en dummare


Ämnesstartare

Vad tycker ni, är vi för beroende av de smarta telefonerna?
Forskning: Att vara utan din Iphone kan göra dig dummare


   
Citera
Ämnesstartare

vad finns det inte forskning på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte vilja säga att en telefon är smart... men ja, tycker att de används för mycket... Sitter ofta på tåget eller på ställen med mycket folk... säkert 8/10 som har synligt en telefon var man än går i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va, är det inte bra att folk är beroende om de blir dummare utan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv är inte så beroende av telefonen. Men ja, jag kan tycka att folk använder telefonen alldeles för mycket och i olämpliga situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju rätt säkert på grund av att situationen är obekväm. Tvinga varannan person att sitta utan byxor och se vad som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Är ju rätt säkert på grund av att situationen är obekväm. Tvinga varannan person att sitta utan byxor och se vad som händer.

även när man sitter på bussen/tåget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: även när man sitter på bussen/tåget?

Va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Är ju rätt säkert på grund av att situationen är obekväm. Tvinga varannan person att sitta utan byxor och se vad som händer.

Ja men det är det som är poängen, man har blivit väldigt fäst vid sin smartphone och utan den är det som utan kläder eller någon annan viktig del av en själv man har med sig under vardagen.

Xuzkie: Skulle inte vilja säga att en telefon är smart...

Inte jag heller men de kallas för smartphones...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

forskning visar: om du äter ärtor blir du grön o rund

artikel säger: om det är genmanipulerade ärtor & om man äter det 15 ggr per dag & då 350 g per portion.
den gröna färgen du får är även gul, men har du mörkare hudton kan du bli lime-grön. det är pga. förgiftning och efter att du kräkts 1 gång är sjukdomen över.

Reporter Peea Verde


   
SvaraCitera
Draug

Razor: JA

I allra högsta grad, tror det skulle vara nyttigt för folk att försöka klara sig helt utan sina telefoner i måttliga perioder.


   
SvaraCitera