Aviseringar
Rensa alla

Forskning motiverad eller ej?


Ämnesstartare

Hej! Är forskning på embryon och foster på djur motiverad? Vad tycker ni? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
lok501

Asså, motiverad är den ju, forskning är till för att lära sig saker! Om det är rätt/nödvändigt är en annan diskution, men som någon som tycker att vi borde forska mer inom stammceller och genetik så tycker jag att det är bra forskning. Vad tycker ni? Tycker ni att det är fel att leka med naturen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ja, på vilket sätt? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det farligt att leka med naturen? Varför? Finns det risker? Jag anser att det finns risker då man kan påverka evolutionen på ett negativt sätt eftersom man ändrar en del av generna.


   
SvaraCitera
lok501

Aronssonjudas:
Är det farligt att leka med naturen? Varför? Finns det risker? Jag anser att det finns risker då man kan påverka evolutionen på ett negativt sätt eftersom man ändrar en del av generna.

Det beror ju på sin ståndpunkt! Det finns alltid en risk för skada mot djuret, men om du är villig att bortse ifrån det så kommer du då till den etiska frågan: "att skappa mitt egna djur eller inte?". Det finns en stor mängd risker och konsikvenser men jag anser att så länge det används enbart för genetik forskning samt lätt genmodefikation (ändrad hår/ögon färg, små extra funktioner som att se uv ljus, mm) eller för att skapa inteligenta, pratande katter så tycker jag att det är helt okej.

I would love me an army if smart super cats >:D *insert super evil laugh with cat in your arms here*


   
SvaraCitera