Aviseringar
Rensa alla

Fortfarande älska?


Ingemarsdotter:

Omständigheterna kring olyckan kanske får känslorna att förändra

Hur skulle de kunna göra det? :S


   
SvaraCitera

isola:

Hur skulle de kunna göra det? :S

Ingermarsdotter kanske tänker som mig, att dennes personlighet och dylikt förändras till någon annan än den man från början var kär i?


   
SvaraCitera

Fasiken:

Ingermarsdotter kanske tänker som mig, att dennes personlighet och dylikt förändras till någon annan än den man från början var kär i?

Jaha så. Jag förstod det som att kärleken skulle avta beroende på hur olyckan skett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur skulle de kunna göra det? :S

Pga det jag skrev, att man kan förändras psykiskt. Känner några som blivit helt underliga efter sina olyckor.

isola:

Jaha så. Jag förstod det som att kärleken skulle avta beroende på hur olyckan skett.

Det kan det ju faktiskt göra. Om ens partner skulle tex fylleköra och skada armen så den måste amputeras, kanske man har svårt att älska den personen för vad den gjort, eller om olyckan skördade fler offer. Känslor är svårt, man påverkas väldigt mycket av miljön och omständigheter.


   
SvaraCitera

isola:

Jag förstod det som att kärleken skulle avta beroende på hur olyckan skett.

Vägrar tro att de är äkta kärlek i såfall!
Fan jag skulle vara helt förstörd men känslorna skulle inte försvinna för att hon ser annorlunda ut eller är rörelseförhindrad.

Men kan inte svara på hur jag själv skulle reagera på allt med tiden. Kanske att jag tappar känslorna o så, fan.. hatar att tänka på såna här frågor :/


   
SvaraCitera

ja. stumpar är ascoolt.


   
SvaraCitera

Fasiken:

Men kan inte svara på hur jag själv skulle reagera på allt med tiden. Kanske att jag tappar känslorna o så, fan.. hatar att tänka på såna här frågor :/

Jo fast då kan man ju tänka att känslorna nog skulle svalna av andra omständigheter, tex om hon/han skulle förändras eller man inte skulle orka med att vara vårdare.
Men om man tänker äldre par, de tar ju alltid hand om varandra och vårdar varandra i hemmet trots att båda ofta är lite skröpliga. Det är fint.


   
SvaraCitera

isola:

Men om man tänker äldre par, de tar ju alltid hand om varandra och vårdar varandra i hemmet trots att båda ofta är lite skröpliga. Det är fint.

Det är SÅ jag vill ha det faktiskt. Fan, tittar man på våra föräldrar har dem hållit ihop sen.. 20års åldern typ. Numera håller förhållanden/"kärleken" ungefär 4år ifall man är under 20, sen 1-2år oftast [cry]

.. fan, våra föräldrar har säkert tappat känslorna för varandra men upptäckt varandra på nytt och fan försökt göra det bättre i förhållandet.

blir ledsen över hur folk numera dumpar varandra titt som tätt, att dem inte försöker. Blir någon utan jobb under en lång tid så kanske den andra gör slut för att hitta någon med jobb osv [n][cry]


   
SvaraCitera

Fast ja vägrar totalt att bli en gammal gubbe som inte kan torka sig själv, fan .. vill verkligen inte "nå" dit 🙁


   
SvaraCitera

Fasiken:

Det är SÅ jag vill ha det faktiskt. Fan, tittar man på våra föräldrar har dem hållit ihop sen.. 20års åldern typ. Numera håller förhållanden/"kärleken" ungefär 4år ifall man är under 20, sen 1-2år oftast [cry]

Ja!!! [cry][cry] man ska inte ge upp för minsta lilla!
Men man ska ju inte "nöja sig" heller.
Svårt det där.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Det kan det ju faktiskt göra. Om ens partner skulle tex fylleköra och skada armen så den måste amputeras, kanske man har svårt att älska den personen för vad den gjort, eller om olyckan skördade fler offe

Jo det är sant, men älskade man varandra innan så har jag svårt att se hur man skulle kunna lämna sin partner då.

Fasiken:

Fast ja vägrar totalt att bli en gammal gubbe som inte kan torka sig själv, fan .. vill verkligen inte "nå" dit 🙁

[cry][cry][cry] eller så blir man helt ensam då, sitter där och väntar i flera dagar på att hemtjänsten i form av någon sextonårig klumpig tuggummituggande och oduglig tjej ska komma och hjälpa en


   
SvaraCitera

isola:

Ja!!! [cry][cry] man ska inte ge upp för minsta lilla!
Men man ska ju inte "nöja sig" heller.
Svårt det där.

utvecklas tillsammans. Har man en gång älskat varandra och haft ett bra förhållande så ser jag ingen anleding till att iaf försöka få det att fungera. Gö nya saker, upptäck nya saker hos varandra. Mer spontanitet (säger mans så)

Nu har isola stigit rejält i min "F" radar, bra tjej [cute]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Jag hoppas att jag skulle fortsätta älska, men har inte varit i situationen.


   
SvaraCitera

Fasiken:

Nu har isola stigit rejält i min "F" radar, bra tjej [cute]

[cool][cool] man tackar!

Fasiken:

utvecklas tillsammans. Har man en gång älskat varandra och haft ett bra förhållande så ser jag ingen anleding till att iaf försöka få det att fungera. Gö nya saker, upptäck nya saker hos varandra. Mer spontanitet (säger mans så)

Ah precis. Är så sorgligt när folk gör slut, jag är en sdåan där naiv människa som tänker att detta par detta par kommer säkert vara tillsammans längelänge! [sad]


   
SvaraCitera

isola:

eller så blir man helt ensam då, sitter där och väntar i flera dagar på att hemtjänsten i form av någon sextonårig klumpig tuggummituggande och oduglig tjej ska komma och hjälpa en

Nä fy fan!
Tänk o ligga där och inte vilja bli ombytt, fast än man vet att dem måste det, det känns just nu förnedrande på något sätt. Fan va jobbigt. Som att ligga helt försvarslös och bli påtvingad saker.

Jag hoppas att jag får ett avslut långt innan jag blir senil.


   
SvaraCitera