Aviseringar
Rensa alla

Fortfarande ovänn med mitt ex.. saknar hans vänskap!


Ämnesstartare

Jag hade ett förhållande med en kille som jag tyckt om långt innan, och.. Ja. Hur jag lärde känns honom och hur det började och slutade är så jävla invecklat och komplicerat att det inte går att skriva..

Men det slutade med ett bråk. och sedan redde vi ut det (över MSN, hate it.) därför frågade jag honom såhär ungefär:

"Jag tycker det känns lite knepigt att ha rett ut allt, och avslutat detta utan att ens ha setts på flera veckor. Om du ska på stan till veckan skulle vi väl kunna ses en snabb sväng och prata litegrann bara?"

Han blev tvärsur och svarade att det här går inte. något sådant. Jag förstod inte varför eller vad han menade så jag ringde upp honom.
Jag frågade VARFÖR det inte gick och var vid det läget väldigt irriterad. Då säger han"Jag orkar inte svara, spelar cs."
Så jag la på telefonen, sedan dess har vi inte snackat - alls.

Och jag har en ny kille sedan 2 månader tillbaka. Och i och med musik arrangemang och dylikt träffar jag på mitt ex rätt ofta och mår dåligt över att se hur han undviker mig. Har funderat jättelänge på att gå fram till honom och fråga hur det är och bara rakt ut fråga om han vill vara min vän eller inte.
Men jag är så jävla feg. och jag saknar honom som person jättemycket, han har alltid varit en bra vän för mig (innan det blev ett "förhållande") och jag tror det stör min kille lite att jag mår dåligt över det. Men jag törs verkligen inte gå fram till honom.

Finns det nåt annat sätt jag kan göra? Jag vill verkligen ha kvar honom som vän. Äkta killkompisar är det bäst som finns. har många andra, men han .. är speciell. Har inga känslor för honom längre om det låter som så, men vill ha tillbaka hans vänskap. Tacksam för svar.


   
Citera

Känner verkligen igen mig, är också ovän med en killkompis som jag kommer behöva träffa via dansen väldigt mycket, jag försökte verkligen få oss att begrava stridyxan men han var väldigt sammanbiten och envis. Så fruktansvärt onödigt. Vissa människor är sådana, man kan inte tvinga dom att försonas med en, men du har gjort vad du kunnat, om han inte vill så är det han som förlorar något på det, tänk så!


   
SvaraCitera

love fucks everything up


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

om han inte vill så är det han som förlorar något på det, tänk så!

Okej, tack för svaret. Men ska troligtvis försöka igga min blyghet och verkligen fråga honom snart ^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, en kille som prioriterar cs. Cs av alla jävla spel.


   
SvaraCitera
Hando

Börja prata med honom igen, precis som att han vore en helt ny främmande person. Det kan gå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Janbananberg:

love fucks everything up


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Äh, en kille som prioriterar cs. Cs av alla jävla spel.

Jag kan säga att såna suger som fan. Han är dålig och feg på mååånga sätt, men hans personlighet är unik. typ.
När han sa så höll jag fan på slå sönder telefonen efteråt 🙂 dumbass <3


   
SvaraCitera

chipz:

Okej, tack för svaret. Men ska troligtvis försöka igga min blyghet och verkligen fråga honom snart ^

Du kan ju ha tur, och jag hade förmodligen också gjort som dig, men känn dig inte värdelös om han dissar dig, vilket han förmodligen kommer göra :(.


   
SvaraCitera

chipz:

"Jag orkar inte svara, spelar cs."

chipz:

han undviker mig. Har funderat jättelänge på att gå fram till honom och fråga hur det är och bara rakt ut fråga om han vill vara min vän eller inte.

Hm.... så som du beskriver så låter det som att han inte vill engagera sig mer om er två. Att han tycker det är jobbigt och påfrestande och skjuter det hellre ifrån sig hela grejen. Och vad kan det bero på, tror du?

Kan nog inte jag heller svara på. Faktiskt. Det låter lite som att han försöker "fly" ifrån tankar om... ja, om dig. Flyr in i sitt spelande; "vill inte, orkar inte", jobbigt att snacka om det? Det kanske rör till allting, kompicera till det mer, för honom? För dig? Det kanske räcker med det som redan varit?

chipz:

Finns det nåt annat sätt jag kan göra?

Antingen så tar du dig i kragen och ber om att få veta om han är intresserad av vara vänner, så du kan stilla ditt eget sinne. Så du slipper oroa dig, tänka på det här i onödan. Antingen så är ni vänner eller så förbli ni obekanta med varandra. Så du kan gå vidare. Så du kan sluta bekymra dig. Så du kan acceptera läget, liksom.

Antingen så vill han, eller så vill han inte. Det är ju upp till honom. Säg att du är villig och vill ha vänskap kvar med honom. Lägg alla korten på bordet så inga missförstånd kan komma, därför att du vill veta.

Ett rakt svar från honom, ja eller nej.
Eller så skiter du i det helt enkelt och får acceptera sitautionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Antingen så vill han, eller så vill han inte. Det är ju upp till honom

Daybreak:

Ett rakt svar från honom, ja eller nej.

Det är precis så jag har tänkt, men jag är så blyg, och alltid är någon av hans kompisar i närheten, vet inte hur jag ska göra, måste ju gå ändå fram till honom, eftersom han aldrig lägger ens en blick på mig..
Hm, ja. Bästa är ju om jag kommer bakifrån. (låter konstigt) men menar att annars ser han ju att jag närmar mig och kommer förmodligen undvika och försöka gå därifrån. hmmmm, nästa helg ska jag försöka. hoppas jag. tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera