Aviseringar
Rensa alla

Forumlek: Gissa vem


L Y S
Ämnesstartare

Tänk ut en person som du vill att andra ska gissa identiteten på. Skriv en fråga i taget i inlägget. Den som till slut lyckas gissa rätt väljer själv ut en person som andra ska gissa fram. För att det inte ska bli för svårt, välj helst någon som är allmänt känd.

Exempel:
Inlägg 1) Har skägg?
Inlägg 2) Har blont hår?
Inlägg 3) Är ungdom?

Ok, vi börjar enkelt, jag har valt en person som är ständigt i media just nu. Gissa på.


   
Citera

Trump


   
SvaraCitera

Är han pantad


   
SvaraCitera

Anders Tegnell!??


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Är det en man?


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

stoner: Anders Tegnell!??

Bingo, din tur nu.


   
SvaraCitera

L Y S:

Bingo, din tur nu.

Glad


   
SvaraCitera

Här kommer mitt bidrag - en känd stor manlig rockartist som är rik som ett troll och som släppt mängder med plattor under många år.


   
SvaraCitera

Mick Jagger


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:
Mick Jagger

Nej, men dom är både från samma land (England) och är ungefär lika gamla. Mycket glad


   
SvaraCitera

Jag kan ju tillägga att han släppte sin senaste platta i torsdags (18 dec om jag inte minns fel) som bär samma namn som hans efternamn. Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner:

Nej, men dom är både från samma land (England) och är ungefär lika gamla. Mycket glad

Vad är lika gammalt som Mick Jagger för dig? Eminem? (över 30) Chris Cornell? (avliden)


   
SvaraCitera

stoner:
Jag kan ju tillägga att han släppte sin senaste platta i torsdags (18 dec om jag inte minns fel) som bär samma namn som hans efternamn. Mycket glad

Kort minne? Ritchie Blackmore? 


   
SvaraCitera

Sir Paul McCartney


   
SvaraCitera

Dindoonuffin: Sir Paul McCartney

RÄTT!  Glad

Paul även kallad "Mackan" av Beatlesfans, är född 1942 (Mick Jagger är född 1943) och Paul Mackan McCartney släppte i torsdags sin senaste platta "McCartney III" och Paul är idag världens rikaste (idag levande) rockartist och är "god" för ca 1,2 miljarder dollar dvs i runda slängar lite drygt 10 miljarder svenska kronor.

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/rock-stars/paul-mccartney-net-worth/

Här kommer gamla Beatleslåten Helter Skelter av Mackan.

Your turn Blink


   
SvaraCitera