Aviseringar
Rensa alla

Fosterfamilj?


prata med soc. Mest troligt får du en kontaktperson.

Jag förstår inte varför alla tror att allting blir så sjukt bra om man flyttar till fosterfamilj. det är ju inte direkt så att de bara "ah, oki, du tänker farvara dina droger hos oss, fine" utan de har ofta stenhårda regler osv.

Sen finns ju de mårran talar om, som i princip förvarar dig för att få pengar. Nä, prata med soc och red ut din familjesituation, det lär vara bäst. Jag tror inte du slutar vara "vild" om du flyttar till nåt eget heller...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår lite granna 🙁 min föräldrar är inte skilda men det har ju inte med saken att göra utan hur ens föräldrar behandlar en och min mamma kan vara jätte snäll men sen när hon får sina utbrott orkar jag inte längre.
Du har det nog värre men jag orkar verkligen inte och vill bara ta livet av mig, men ändå vill jag bli vuxen så försöker verkligen hantera det även om det tar på krafterna, så jag failar verkligen i skolan pga av allt som händer hemma =/=/ vill med ha en fosterfamilj men jag vågar verkligen inte snacka med soc för alla säger att det inte är något det som händer hemma men det finns ingen som förstår något :'(


   
SvaraCitera

inaktiverad:

Hon kan dra åt helvete jag vill inte ha något med henne att göra. varför tror alla att det är så jävla lätt? Jag vill inte låta självömkande, så sorry ifall jag råkar göra det.

Jag förstår hur det är. Tyvärr har inte jag heller någon lösning ännu.
Men försök med en fosterfamilj, kolla med soc. Eller någon form av rehab för spriten, då blir det jobbigare, men de kan räta upp livssituationen och ta dig bort från familjen ett tag.
Prata med soc, framför allt. De kanske hittar en lösning.

Och försök fortsätta med skolan. Vet att det är äckelsvårt när hemmet suger, men det blir en förutsättning för att man kommer därifrån så fort som möjligt.


   
SvaraCitera

inaktiverad:

de inte kommer ta det på allvar.

Har du missbrukarföräldrar och börjat missbruka själv i så ung ålder kommer de att ta det på allvar, lovar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera