Aviseringar
Rensa alla

Fosterfamilj?


Ämnesstartare

Jag bor med min mamma och brorsa. Min mamma dricker på kvällarna. Typ varje kväll om hon inte jobbar tidigt nästa dag. När hon dricker blir hon annorlunda. Hon röker mycket också. Min pappa dog för att han rökte och drack för mycket. Så jag är orolig att min mamma också ska dö av samma orsak. Och det får mig att må dåligt. Min mamma får mig att må dåligt. Det händer 3-4 gånger i veckan. Min bror mobbar mig psykiskt med ord utan att mamma ser det. Kan jag få en Fosterfamilj för det här. Jag vill inte bo med min mamma och bror dom gör att jag mår dåligt. Skolan har skickat en anmälan till soc men inget hände det va typ bara en varning eller nått. 
Vad ska jag göra för att få en fosterfamilj? 


   
Citera

Kontakta soc själv det första du gör imorgon och be om ett akutmöte. I första hand kan du hamna hos en familj inom några timmar. Sedan kan dom fixa permanent boende hos en fosterfamilj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Kontakta soc själv det första du gör imorgon och be om ett akutmöte. I första hand kan du hamna hos en familj inom några timmar. Sedan kan dom fixa permanent boende hos en fosterfamilj!

Är det här tillräckligt för att få en fosterfamilj? För på dagarna så har jag och min mamma en ganska bra relation


   
SvaraCitera

Flygandeko:

Är det här tillräckligt för att få en fosterfamilj? För på dagarna så har jag och min mamma en ganska bra relation

absolut tillräckligt, prata med dom! Har kompisar som haft liknande som fått fosterfamilj!


   
SvaraCitera
Toveks

Låter som att det borde vara mer än tillräckligt. Socialtjänsten borde få en rejäl spark i ändan om de bedömer annat.


   
SvaraCitera

Det är inte tillräckligt i de flesta kommuner. Inget kommer att hända imorgon i alla fall, isf ska du vara ett litet barn som blir torterad i princip. Soc arbetar ju för att hålla ihop familjer och kommer att försöka få in dig och din mamma på samtal etc. 


   
SvaraCitera