Aviseringar
Rensa alla

Fosterfamilj


Ämnesstartare

Jag har haft problem med min familj ett tag.
Min mamma har haft cancer och legat mycket på sjukhus och min pappa och jag bråkar mycket ( dom är skillda )
Soc har sagt att jag ska få en fosterfamilj och bo hos en vecka i månaden.
Under förra året så låg jag mycket på sjukhus pgr av att jag blev jättesjuk och bodde på sjukhuset länge och opererades och sånt. 
Då lärde jag känna världens bästa person, Jenny som var en sjuksköterska som hade hand om mig.
Jag lärde känna henne och hon blev som min mamma eftersom att min riktiga mamma låg på sjukhus och hade cancer.
Och pappa tog hand om min lillasyster hemma.
Så Jenny var den enda som fanns för mig och betyder allt.
Jag pratade med henne om allt och hon hjälpe mig när jag skulle på behandling och allt.
Jag berättade om mammas cancer och när jag och pappa bråkade som hände ofta.
Jag ska ju få en fosterfamilj och då vill jag bo hos Jenny men jag kan inte få kontakt med henne eftersaom att jag inte ligger på sjukhus längre och att hon detta året i Juli fick ett barn så hon är mammaledig.
Jag vill ha hennes familj som fosterfamilj för Jenny litar jag på till 100% men jag vet inte om hon och hennes kille kan,orkar och vill vara min fosterfamilj.
Jag vet inte om som orkar nu när dom har en bäbis.
Jag har pratat med soc om detta men dom har inte kontaktat mig nu på 4 månader.
Vad ska jag göra ?


   
Citera

Prata med kompisar tjejen om du har mer frågor kika mig: robinkpro 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det är ett väldigt stort åtagande att vara fosterfamilj. Hör av dig till henne och fråga om ni kan ses och fika och prata lite. Går hon med på det så kan du ju säga att soc letar efter en familj där du kan vara ibland.


   
SvaraCitera

tror verkligen inte hon skulle palla det tyvärr. Att ha en bebis är väldigt ansträngande och lite sömn osv så att ta hand om ett barn till en vecka i månaden tvivlar jag starkt på att de skulle orka men prata med henne om det


   
SvaraCitera