Aviseringar
Rensa alla

Fosterhem (eller familjehem som det så fint heter nu)


Ämnesstartare

Macktorsken:

Jaha, låter trevligt.. kanske?

ja det va det, hade adlrgi fått fira jul o hade aldrig varit på "landet". var ett rinkebybarn, bara sett betong.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr nä, har faktiskt bott i västerås, men va så liten så kommer inte ihåg. o hade nog sett lite mer än betong. men nästan bara betong iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nicht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varit det sedan jag var 14


   
SvaraCitera
lhollo

isola:

lhollo: tjej) och det är ett rent helvete. ändå har jag varit placerad sedan jag var 1 ½ år.
I samma hem hela tiden?

jepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

isola:

Nej (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Men det är egentligen ett mysterium varför jag aldrig blev det. Flera lärare och övrig skolpersonal kände till hur dåligt jag mådde och att allt inte stod rätt till hemma, ändå hade jag aldrig kontakt med socialen.


   
SvaraCitera

isola:

Ne man får inte adoptera sina fosterbarn i Sverige, tror jag. Nä.

Får man väl? Känner några som har haft hand om ett fosterbarn i ca 5 år och funderade på att ansöka om vårdnaden, och då kan man väl säga att det blir som en adoption? Fast jag vet inte, kanske är stor och viktig skillnad mellan att få vårdnaden och att adoptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

kanske är stor och viktig skillnad mellan att få vårdnaden och att adoptera.

Ah tror. Fråga Emils föräldrar, de borde veta! Har de haft fosterbarn länge? Bodde i närheten av dem (vet inte var de bor förstås men runt Väsby) när jag bodde på fosterhem, borde ha fått bo hos dem ist. Hans mamma verkar så snuttig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

men min familj har hand om ett, förstår att det är ett helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okho:

örstår att det är ett helvete

Är dina föräldrar så hemska mot den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är dina föräldrar så hemska mot den?

hehe nejdå, det är mest hon själv, hon är en sådan som säger först och tänker sen, det blir hon lite retad för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

.

Men jag menade egentligen att vara fosterbarn är knappast en önskvärd situation, även om det kan vara det bästa alternativet som står till buds.


   
SvaraCitera