Aviseringar
Rensa alla

Fosterhem


Ämnesstartare

Hej. Jag är en tjej på 15 år som har problem hemma osv. Jag undrar hur det går till om jag hamnar i fosterhem.. Jag tror att jag kommer hamna i fosterhem. Jag klara ändå inte av att bo med min mamma för vi kommer inte överrens om någonting. Om jag inte kommer därifrån snart så kommer jag antagligen begå självmord eller rymma så långt bort som möjligt. Jag undrar alltså om någon vet hur det går till om jag blir omplacerad ?


   
Citera

Krävs rätt mkt för att bli omplacerad. Men ta kontakt med soc och prata med dem så gör de en utredning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Krävs rätt mkt för att bli omplacerad. Men ta kontakt med soc och prata med dem så gör de en utredning.

Men vad ska jag säga till soc för att dom ska få mig omplacerad ?


   
SvaraCitera

Problembarn:

Men vad ska jag säga till soc för att dom ska få mig omplacerad ?

Antagligen ska du berätta om din hemsituation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Antagligen ska du berätta om din hemsituation.

Men min morsa kommer övertala soc om att hon är en utmärkt mor och övertala dom att hon ska ha kvar mig hemma och jag vill verkligen inte bo kvar...


   
SvaraCitera

Problembarn:

Men min morsa kommer övertala soc om att hon är en utmärkt mor och övertala dom att hon ska ha kvar mig hemma och jag vill verkligen inte bo kvar...

De gör en utredning, men fosterhemsplaceringar är ju för dem som verkligen behöver det, så alla får dem inte.
Bättre om de kan lösa era problem ist.


   
SvaraCitera

Problembarn:

Men min morsa kommer övertala soc om att hon är en utmärkt mor och övertala dom att hon ska ha kvar mig hemma och jag vill verkligen inte bo kvar...

Tror nog att soc förväntar sig något sådant från den som blir anklagad för att vanvårda sitt barn, det borde inte vara någon fara.


   
SvaraCitera