Aviseringar
Rensa alla

Foto och film, plusgymnasiet


Ämnesstartare

Är inne i den där perioden i livet där man måste börja tänka på gymnasiet. Nu har jag dock hittat en som jag skulle tycka vara sjukt roligt. Foto och film på plusgymnasiet (som finns lite överallt i landet). Men min fråga är om det är någon annan som har gått den linjen och vad ni tycker om den och om man får en bra utbildning för vidare studerande efter gymnasiet?


   
Citera
Bakric

Meh, skaru ha jobb på det fåru nog ligga i.
Bara vad jag tror dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Meh, skaru ha jobb på det fåru nog ligga i.
Bara vad jag tror dock.

What? Jag pluggar typ hela tiden för att få bra betyg. Eller vad menar du?


   
SvaraCitera

han försöker säga att du får slita som ett fucking as för att klara dig inom den branschen då det är en populär bransch med få jobb.


   
SvaraCitera
Bakric

elverpigen:

populär bransch med få jobb.

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

han försöker säga att du får slita som ett fucking as för att klara dig inom den branschen

Det brukar ju va så. Det roliga är det aldrig bra jobb på. Iaf inte på det jag tycket är roligt. Så det är inget att satsa på asså?


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Så det är inget att satsa på asså?

jag tror det är en sånt yrke där du måste vara 100% säker på att det är vad du vill av hela ditt hjärta. Självklart kan du gå det gymnasiet då det alltid går att läsa upp ämnen eller utbilda sig till nya yrken. Mitt råd till alla som ska välja gymnasie är att välja nåt de kan stå ut med i tre år. Bara du tagit studenten är det enklare att både söka jobb och vidareutbilda sig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Det brukar ju va så. Det roliga är det aldrig bra jobb på. Iaf inte på det jag tycket är roligt. Så det är inget att satsa på asså?

I bästa fall spenderar du resten av ditt liv med att göra något du älskar, i värsta fall så går du en askul kurs i tre år.

Känns rätt givet.