Aviseringar
Rensa alla

Foto och film, plusgymnasiet


Ämnesstartare

Är inne i den där perioden i livet där man måste börja tänka på gymnasiet. Nu har jag dock hittat en som jag skulle tycka vara sjukt roligt. Foto och film på plusgymnasiet (som finns lite överallt i landet). Men min fråga är om det är någon annan som har gått den linjen och vad ni tycker om den och om man får en bra utbildning för vidare studerande efter gymnasiet?


   
Citera
Bakric

Meh, skaru ha jobb på det fåru nog ligga i.
Bara vad jag tror dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Meh, skaru ha jobb på det fåru nog ligga i.
Bara vad jag tror dock.

What? Jag pluggar typ hela tiden för att få bra betyg. Eller vad menar du?


   
SvaraCitera

han försöker säga att du får slita som ett fucking as för att klara dig inom den branschen då det är en populär bransch med få jobb.


   
SvaraCitera
Bakric

elverpigen:

populär bransch med få jobb.

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

han försöker säga att du får slita som ett fucking as för att klara dig inom den branschen

Det brukar ju va så. Det roliga är det aldrig bra jobb på. Iaf inte på det jag tycket är roligt. Så det är inget att satsa på asså?


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Så det är inget att satsa på asså?

jag tror det är en sånt yrke där du måste vara 100% säker på att det är vad du vill av hela ditt hjärta. Självklart kan du gå det gymnasiet då det alltid går att läsa upp ämnen eller utbilda sig till nya yrken. Mitt råd till alla som ska välja gymnasie är att välja nåt de kan stå ut med i tre år. Bara du tagit studenten är det enklare att både söka jobb och vidareutbilda sig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Det brukar ju va så. Det roliga är det aldrig bra jobb på. Iaf inte på det jag tycket är roligt. Så det är inget att satsa på asså?

I bästa fall spenderar du resten av ditt liv med att göra något du älskar, i värsta fall så går du en askul kurs i tre år.

Känns rätt givet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Mitt råd till alla som ska välja gymnasie är att välja nåt de kan stå ut med i tre år

Semi:

I bästa fall spenderar du resten av ditt liv med att göra något du älskar, i värsta fall så går du en askul kurs i tre år.

Jaa precis! Vill ju hellre gå ngt som jag orkar med i 3 år än att gå t.ex natur och dö typ varje lektion.. Men tack så mkt för svaren! Nu känns allt lite lättare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag antar att du inte har börjat på gymnasiet än, men jag ska börja mitt andra år på Samhälle inriktning "Media", anledningen till det är att jag vill bli fotograf, och jag tänker kämpa tills det tar stopp liksom. Jag går ju GY11 (gymnasie bla bla bla 2011) med det nya betygsystemet, och jag tycker att om du är intresserad av foto och film så sök det då. Anledningen till att jag säger det är att även om du inte vill jobba med foto eller film när du går ut gymnasiet sen, så har du en högskoleförberedande utbildning i bagaget (du läser ju samhälle också, inte bara media). Så om du vill söka något annat (typ högskola) behöver du inte välja foto eller film! [tard]


   
SvaraCitera