Aviseringar
Rensa alla

Fotograf ger klubba till barn och tar ifrån den


Ämnesstartare

riktigt störande o fula bilder 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

störande reklamtext också 'vissa bran tvingas åka till creta i sommar'' vaa sen ''liseberg'' skum reklam 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: lite kul.

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh. barn klarar av att böla lite över godis. de blir inte traumatiserade för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitkul ju. Dumma små kräk. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urgh:
äh. barn klarar av att böla lite över godis. de blir inte traumatiserade för det.

det kan de bli + det är ju inte godisen det handlar om utan det är en vuxen människa som du först bedömde som snäll och nu står och fotar dig med klubban i handen. vilken skrämmande oförståelse för barn.


   
SvaraCitera

haha men vad fina. stackars!

men tycker inte att det är hemskt eller fel, inte som att hon misshandlat dem för att få dem gråta. 


   
SvaraCitera

dessutom ser det bara ut som att de plågats ihjäl på bilderna för att det är en snapshot under ett ögonblick. jag har fått extremt många bilder på mina syskonbarn där det ser ut som att att de gråtit i flera timmar, när det bara varit typ ett skrik eller "fejk"gråt eller missnöjesgråt som man inte alls reagerat lika starkt på irl.


   
SvaraCitera

tycker inte att det var så grym metod. det är inte farligt att gråta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
tycker alla greenbergs bilder är skitfula ändå. det här var ju iaf lite kul.

D ser 7kt själlösa ut


   
SvaraCitera
kachin

gillar dregelsnöret <3

men det är det enda jag gillar av fotografierna 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det kan de bli + det är ju inte godisen det handlar om utan det är en vuxen människa som du först bedömde som snäll och nu står och fotar dig med klubban i handen. vilken skrämmande oförståelse för barn.

barnen fick säkert godiset efteråt. och det var förmodligen ett kort tillfälle av gråt och förvirring. inte som att de blir vanställda i skallen av en sådan sak.barn kan liksom börja gråta som fän för att de inte får tjugo köttbullar på sin tallrik fast de egentligen bara orkar fem. eller för att en strumpa sitter fel. eller för att de inte kan åka skateboard när de är tre år gamla. eller för att de inte har "rätt" tröja på sig.och jag tror inte de kommer se fotografen som någon onding. de har med stor sannolikhet  varit hundra gånger upprördare inför sina föräldrars beslut om diverse vardagsting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urgh:

barnen fick säkert godiset efteråt. och det var förmodligen ett kort tillfälle av gråt och förvirring. inte som att de blir vanställda i skallen av en sådan sak.barn kan liksom börja gråta som fän för att de inte får tjugo köttbullar på sin tallrik fast de egentligen bara orkar fem. eller för att en strumpa sitter fel. eller för att de inte kan åka skateboard när de är tre år gamla. eller för att de inte har "rätt" tröja på sig.och jag tror inte de kommer se fotografen som någon onding. de har med stor sannolikhet  varit hundra gånger upprördare inför sina föräldrars beslut om diverse vardagsting.

Det är skillnad på att ta ifrån barnet en telefon el dyl de stoppat i munnen och på så sätt göra dem ledsna och på att med flit göra dem ledsna. Ser du det inte så?
Vi med vårt vuxettänk tänker att "äh det är ente så farligtl..", men man måste ju sätta sig in i ungens situation.


   
SvaraCitera

Mirousroea:
störande reklamtext också 'vissa bran tvingas åka till creta i sommar'' vaa sen ''liseberg'' skum reklam 

Håller me. 


   
SvaraCitera
Yaren

Gud vad vidriga och fula. Usch usch


   
SvaraCitera