Aviseringar
Rensa alla

Fototillstånd?


Ämnesstartare

Hello me hearties!

Jag funderar på det här med fototillstånd och grejer på konserter. Har nämligen tänkt investera i en digital systemkamera, bl.a. för att ha med när det vankas Muse i Globen i december.

Men nu är det ju inte riktigt så enkelt fick jag veta... [sad]

Finns det en sportmössa att jag kan lyckas fixa ett fototillstånd tror ni? Eller kommer det antingen kosta skjortan eller finnas något annat dumt hinder?

Tilläggas ska att jag är så långt ifrån en proffsfotograf man kan komma och bilderna är enbart tänkta för min egen del, inte för att sälja eller något sånt (och det tänker jag självklart trycka på i ett eventuellt mail).

Gör mig klokare, pretty please! [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Folk filmar ju och tar kort med mobiler jämt. Kanske behövs det bara om man ska fota åt press? Kanske bäst att ringa och höra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett folk som jag både vet har systemkameror och är allt ifrån proffsfotografer lägga upp koncertbilder på facebook osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja, men tydligen kan det vara kinkigt. Vissa betalar massa pengar för att få fota och greja vad jag förstått.

Att de inte kan stoppa mobiler och liknande är ju en sak, men kommer någon med systemkamera kan det tydligen bli problem, och jag vill inte bli ifråntagen kameran påväg in. :/

Det blur nog ett mail och fråga vad som gäller! Vill helst slippa dokumentera episk upplevelse med mobilkamera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller bara googla!


   
SvaraCitera