Aviseringar
Rensa alla

FRA-kablarna kopplades in idag


Ämnesstartare

Jag föreslår att ni tänder ett ljus, tänker på tiden ni faktiskt hade en integritet, och tar det lugnt. Idag har jag varit svartklädd. Hur ska vi begrava vår integritet?

Hur ser ni på detta? bra eller dåligt?

idag får piratpartiet ytterligare en ledamöt till EP, Amelia Andersdotter, i och med lissabonfördragets raticifiering. Kan vi, och hon, påverka utvecklingen i EU och i Sverige?


   
Citera
Ämnesstartare

synd att dom alltid har avlyssnat internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

what!?


   
SvaraCitera
Åtta

Såg det imorse. Det känns lite som en för tidig julklapp. På något sätt känns det lite gemytligt att ha en osynlig kompis som alltid är villig att lyssna när man pratar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BOMBA VITA HUSET

PENTAGON

WORLD TRADES GOING DOWN!!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KILL CIA!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag föreslår att ni tänder ett ljus, tänker på tiden ni faktiskt hade en integritet, och tar det lugnt. Idag har jag varit svartklädd. Hur ska vi begrava vår integritet?

Kan du ge oss en länk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

BOMBA VITA HUSET

PENTAGON

WORLD TRADES GOING DOWN!!!!

hahahahhahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

tänker på tiden ni faktiskt hade en integritet

[confused]
FRA avlyssnade fritt innan Sverige gick med i EU och de samlade ju in en massa information om vad svenskar gör på internet, vilket känns lite busigt.
IB åsiktsregistrerade lagligt när det var förbjudet för SÄPO.

Det finns ingen tid då integriteten fanns[no-no]


   
SvaraCitera
Issen

Well, nu när dom ändå gör det officiellt kan vi väl också officiellt börja skriva ak-47 och liknande och mailbomba e-poster utomlands [smile]

Tror dom förövrigt allvarligt talat att dom nånstans kommer lyckas med nånting... det är ju ingen som använder en vanlig oskyddad hotmail för att planera ett terrorangrepp. Eller det kanske det är/var men isåfall kommer dom ju garanterat sluta med det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Såg det imorse. Det känns lite som en för tidig julklapp. På något sätt känns det lite gemytligt att ha en osynlig kompis som alltid är villig att lyssna när man pratar. [smile]

Ja, visst är det mysigt. Särskilt för alla ensamma stackare.

Sming:

Kan du ge oss en länk?

http://www.piratpartiet.se/nyheter/pa_gang_runt_den_1_december_fra_kablarnas_ink...
Hittar ingen media som nämner det, bara tusen olika bloggar.

Nintendo:

Det finns ingen tid då integriteten fanns[no-no]

OF 5:

synd att dom alltid har avlyssnat internet

de har inte haft samma möjligheter, de har försökt applicera metoderna men de har inte haft möjligheten eller tekniken att ha full koll på allt. från och med idag har de fått det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Tror dom förövrigt allvarligt talat att dom nånstans kommer lyckas med nånting.

Fast de använder ju informationen för att sälja den/byta till sig information från andra länder, så FRA kommer nog fylla sin funktion.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anarkandi:

de har inte haft samma möjligheter, de har försökt applicera metoderna men de har inte haft möjligheten eller tekniken att ha full koll på allt. från och med idag har de fått det.

Fast det betyder ju inte att det fanns en massa integritet innan lagen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

de har inte haft samma möjligheter, de har försökt applicera metoderna men de har inte haft möjligheten eller tekniken att ha full koll på allt. från och med idag har de fått det.

dom har länge haft all teknik som behövs för att göra det. varför skulle underrättelsetjänsten inte bryta mot lagen när det sedan länge är känt att dom gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

idag får piratpartiet ytterligare en ledamöt till EP, Amelia Andersdotter, i och med lissabonfördragets raticifiering. Kan vi, och hon, påverka utvecklingen i EU och i Sverige?

Jag gillar Andersdotter, hon är både duktig, påläst, och ovanligt ÄRLIG för en politiker. Men nej, jag tror inte hon kommer kunna påverka något mer än marginellt.

Om vi kommer kunna påverka något? Nej, inte på parlamentarisk väg. Men vi kan göra vad vi kan för att göra livet surt för övervakarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

PENTAGON


   
SvaraCitera

Anarkandi:

ni tänder ett ljus, tänker på tiden ni faktiskt hade en integritet

överdriva ftw?


   
SvaraCitera