Aviseringar
Rensa alla

FRA-kablarna kopplades in idag


Åtta

Är det någon som läst någonting om den rent tekniska lösningen? Jag förstår inte hur i helvete de hade tänkt lyckas analysera den enorma mängd data som passerar in och ut genom Sveriges gränser, varje sekund av varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Är det någon som läst någonting om den rent tekniska lösningen? Jag förstår inte hur i helvete de hade tänkt lyckas analysera den enorma mängd data som passerar in och ut genom Sveriges gränser, varje sekund av varje dag.

De kommer enbart lagra den, och söka igenom den utifrån särskilda söktermer som typ al qaida o.s.v

FRA har 1000 anställda och en superdator som gick på någon miljard till förfogande, dyr verksamhet det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

De kommer enbart lagra den, och söka igenom den utifrån särskilda söktermer som typ al qaida o.s.v

Och sälja den [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt, lite gulligt: http://hejfra.se/

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med al-Qaida, PKK eller Fedayeen. Jag har aldrig gjort Ibadat eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

De kommer enbart lagra den, och söka igenom den utifrån särskilda söktermer som typ al qaida o.s.v

Alltså, det är fortfarande STORA volymer information. Bara att spara all information kan tänkas knepigt, men om de ska ha någon chans att använda den till något vettigt så måste de ju ändå kunna söka igenom den minst lika fort som den skapas. Men vem vet, kanske har de utrustning för att klara av det. Fruktansvärt slöseri med pengar, i så fall.


   
SvaraCitera

bryr mig inte


   
SvaraCitera

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med PKK, Hizbollah eller al-Takfir wa al-Hijra. Jag har aldrig gjort Siyama eller tillverkat en molotovcocktail, jag vet knappt ens vad al-Nour betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kan vi, och hon, påverka utvecklingen i EU och i Sverige?

det är ju en start men det kommer ju knappast förändras något snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farväl integriteten, jag kommer alltid att sakna dig[cry][cry][cry]
tja, får väl tända ett ljus och ha flaggan på halvstång... FARVÄL[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig inte, staten avlyssnar om dom vill. skiter i lagar iaf


   
SvaraCitera

ALLA PAJJA DATAN !!! fort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hur ser ni på detta? bra eller dåligt?

Finns ett enkelt sätt att bli av med sina aggressioner mot FRA. Om man tar sig själv och sin åh så heliga integritet på ett så sablans stort allvar i detta ego/blogg/konsumtions-samhälle så kan man för det första sluta använda i-landslyxen vid namn Internet. Internet är inte och kommer aldrig vara verkligheten, utan ett tekniskt underverk och en dimension vi ska vara tacksamma att vi ens har den minsta tillgång till. Om man nu mot förmodan känner sig paranoid och jagad kan man sluta skriva saker som anspelar på terrorism, då det är precis det FRA är intresserade av.

Give me a break.


   
SvaraCitera
Åtta

Marcus Normark:

Om man tar sig själv och sin åh så heliga integritet på ett så sablans stort allvar i detta ego/blogg/konsumtions-samhälle så kan man för det första sluta använda i-landslyxen vid namn Internet.

Vad är det du försöker säga? Att man inte ska ha några rättigheter om man väljer att använda sig av internet?

Marcus Normark:

Om man nu mot förmodan känner sig paranoid och jagad kan man sluta skriva saker som anspelar på terrorism, då det är precis det FRA är intresserade av.

Hur tänkte du nu? Även om jag inte skriver att jag ska bomba globen så lagras och analyseras ändå min information, utan att jag har något att säga till om. När jag är ute på internet så kan jag köra noscript, inte ta emot cookies och ge fan i att gå in på sidor som jag vet samlar in information om mig - men FRA ger mig inget val.

På vilket sätt är det okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad är det du försöker säga? Att man inte ska ha några rättigheter om man väljer att använda sig av internet?

Nej? Att man får tåla övervakning, då internet är en dimension vi själva väljer med en integritet vi inte kan räkna med att ha. Klart som fan att man har rättigheter för det.

Åtta:

Även om jag inte skriver att jag ska bomba globen så lagras och analyseras ändå min information, utan att jag har något att säga till om.

Men ingen bryr sig om den informationen. Varför skulle den triviala informationen vara helig? Vad tror du FRA gör med den informationen?

För övrigt lagras det mesta man skriver ändå på internet. Inget försvinner på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag gillar Andersdotter, hon är både duktig, påläst, och ovanligt ÄRLIG för en politiker.

bästa av allt är att hon är yngst, av honkön, och inte varit i politiken särskilt länge, hoppas hon klarar av pressen bara.


   
SvaraCitera