Aviseringar
Rensa alla

Frååga Geiger!


Ämnesstartare

Jag äter några mediciner som har muntorrhet som biverkning, vilket har gjort att jag senaste nätterna har vaknat 03 med igenklibbad mun - vad ska jag göra åt detta?

Apoteket är stängt imorgon, så jag kan inte få tag på salivökande grejs förrän måndag [sad] Eller såg nu att ett apotek på ett köpcentrum en bit utanför är öppet, kommer dock ta över en timme att ta sig dit och tillbaka, pga dumma bussar som går sämst på söndagar - bör jag åka dit ändå? :c

Vad är det bästa med Göteborg? (som stad då, du får ej säga din sambo eller något sådant [no-no])

Vad saknar du med Norrland?

Är du allergisk mot något?

Hur många umare umgås du med IRL?

Vad är det sämsta med Göteborg?


   
SvaraCitera

sup


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur skall jag göra för att finna bostad i göteborg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

om du skulle se mig irl, o du visste att det va jag, vad skulle du göra då?

Hälsa om jag var onykter!

Nintendo:

vad ska jag göra åt detta?

Nintendo:

åka dit ändå

Är ett helvete med muntorrhet, blir som en öken i munnen av anafranilen som jag äter nu. Brukar köpa stisal med tropsisk smak, den är godast.

Nintendo:

Vad är det bästa med Göteborg? (som stad då, du får ej säga din sambo eller något sådant )

Tycker att människorna verkar trevliga, det är lätt att ta sig fram och nära till mycket.

Nintendo:

Vad saknar du med Norrland?

Mimmi

Nintendo:

Är du allergisk mot något?

Antibiotika, penicillin [n]

Nintendo:

Hur många umare umgås du med IRL?

Vet inte

Nintendo:

Vad är det sämsta med Göteborg?

Att det blåser massor hela tiden!!!!!!!1 Fast det var samma i Luleå, men ändå.

ankzor:

Hur skall jag göra för att finna bostad i göteborg?

Vet inte, det enda jag känner till är partillebo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortfarande osäker, så: skall jag ut nu? Kom hem nyligen efter 11 timmars jobb, hmmm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Fortfarande osäker, så: skall jag ut nu? Kom hem nyligen efter 11 timmars jobb, hmmm.

Nä, stanna hemma och vila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!
Jag har en lång fråga till dig.

Jag undrar hur walle tänker när han ser i en spegel.
Förstår han att den speglar verkligheten? När han sitter framför en spegel, har han förmåga att förstå att det han ser i den händer bakom honom? Han kan hålla ögonkontakt med mig genom speglar. Han ser mig i spegeln.
När jag samtidigt står bakom.. då måste han ju förstå att spegeln speglar mig?

Förstår han då att han ser sig själv?
Till vilka abstrakta nivåer kan en hunds tänkande komma till?

Jag har hört folk påstå att hundar i sin emotionella förmåga som intelligensmässigt ligger ungefär på en 2-3-årings nivå. Kan man göra sådana jämförelser, eller skiljer vi oss åt på så avgörande punkter att det inte är möjligt?
Jag kan inte se att det finns några typiska mänskliga egenskaper som skulle göra sådan skillnad utom språket, som vi kunnat bygga till en så hög nivå att vi nu kan prata om saker som inte ens finns. Språket ger oss strukturen att bygga en tanke i flera led. Eller snarare - språket ger oss förmågan att tänka över huvud taget. Vårt tänkande är ju trots allt på ett språk.

Så utan detta, till vilken nivå kan man vara medveten? Kan man se sig själv i spegeln?
Och vad krävs för att man ska kunna se sig själv i spegeln och förstå, att det man ser är vad andra ser, när de ser på en?
Kan någon annan än människan göra det?
Kan några apor göra så?


   
SvaraCitera

Hej Geiger. Jag saknar dig. Saknar du mig? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Förstår han då att han ser sig själv?

Nej, men han ser att DU står där så han kan bli förvirrad över att du, för honom, är på två platser samtidigt.

framtidstron lever:

Till vilka abstrakta nivåer kan en hunds tänkande komma till?

Inte så höga, de tänker ju inte alls på samma sätt som vi.

framtidstron lever:

Jag har hört folk påstå att hundar i sin emotionella förmåga som intelligensmässigt ligger ungefär på en 2-3-årings nivå. Kan man göra sådana jämförelser, eller skiljer vi oss åt på så avgörande punkter att det inte är möjligt?

Nej, det går inte riktigt att jämföra så. [sad] Hundar utvecklas ju i en helt annan takt och har en annan form av intelligens.

framtidstron lever:

Kan någon annan än människan göra det?
Kan några apor göra så?

Tror att vissa apor kan titta sig i spegeln och förstå att de ser sig själva.

Capture:

Hej Geiger. Jag saknar dig. Saknar du mig?

Saknar dig SKITMYCKET. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Jag undrar hur walle tänker när han ser i en spegel.
Förstår han att den speglar verkligheten? När han sitter framför en spegel, har han förmåga att förstå att det han ser i den händer bakom honom? Han kan hålla ögonkontakt med mig genom speglar. Han s

Tänker exakt så om Stella! Hon sitter ibland på mitt sminkbord och vaggar lite samtidigt som hon tittar och nosar på sin spegelbild. Hon förstår nog att det är hon, och hon förstår att det är mig hon ser i bakgrunden då hon hoppar ned därifrån och fram till mig om hon ser att jag gör någonting spännande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haru en apa hemma? skulle va coolt, borde köpa d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

haru en apa hemma? skulle va coolt, borde köpa d

Nej, det är olagligt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imorgon kommer jag vända upp och ner på din hemstad Gbg vad har du för tankar om det?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du yttrat hur du knr om hon i din klass än?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej, det är olagligt.[sad]

va dåligt [sad]


   
SvaraCitera