Aviseringar
Rensa alla

Främling börjar tala med dig.


Gifted
Ämnesstartare

Hur skulle du reagera om t.ex. jag eller någon nära din ålder bara började prata med dig vi t.ex. busshållplatsen eller liknande? Skulle du tycka det var ett roligt inslag i vardagen, och delta i samtalet, eller skulle du försöka avsluta samtalet snabbast möjligt?

Jag tycker det är tråkigt att vänta på bussen, tunnelbanan etc.
men skulle det uppskattas om man talas vid lite och fördriver väntan tillsammans?

Alla står ju med näsorna i Metro eller City, men är ett samtal att föredra, om man bara vågade?


   
Citera

Gifted:

roligt inslag i vardagen, och delta i samtalet

Mh.


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Mh.

Trevligt. Då skall jag tala med dig om jag ser dig 😛


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Kul om det är en intessant person. Jag träffade mitt ex när vi väntade på bussen. [smile]


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Kapitalistsvin:

Kul om det är en intessant person

Spännande.


   
SvaraCitera

Hmm.. Det beror på personen. Men oftast nej tack.


   
SvaraCitera

Well, beror på humöret. Vissa dagar är det jättekul, andra önksar man att folk kunde hålla köften så man kunde få lyssna på musik.

I vintras tiggde en franman mitt mobilnummer av mig och har varit allmänt creepy. Han hade jag gärna klarat mig utan.


   
SvaraCitera

tänker inte svara för då lär du dig inget.. [mad]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Well, beror på humöret. Vissa dagar är det jättekul, andra önksar man att folk kunde hålla köften så man kunde få lyssna på musik.

Exakt..så ville jag också skriva men kom inte på ett bra satt att uttrycka mig [zzz]


   
SvaraCitera

Folk brukar börja prata med mig och det händer att jag säger något också om det finns skäl till det. (typ att något händer runt omkring eller exempelvis att vi är två Hammarbyare, det är värt att nämna xD )


   
SvaraCitera

de har hänt några gånger, blir glad då 🙂 de är kuul


   
SvaraCitera

Beror väl på personen kanske.


   
SvaraCitera

Jag tycker det skulle vara rätt kul [smile]


   
SvaraCitera

Har hänt mig ganska ofta. Ibland uppskattar man det, andra gånger inte. Man får väl ta chansen/risken? Man vet ju aldrig hur det kan sluta.. människan kanske blir en bra vän eller potentiell partner.

Kapitalistsvin:

Jag träffade mitt ex när vi väntade på bussen.

jag har dejtat någon som jag har träffat på bussen [smile]


   
SvaraCitera