Aviseringar
Rensa alla

Fråga...


Ämnesstartare

Bara undrar: Är hetero killar i allmänhet mer "äcklade" (eller iaf icke-benägna) att vara intima med andra killar, än tjejer i samma situation är? Sexuellt intima, menar jag då.


   
Citera

Är man hetero så vill man inte vara intim med samma kön, oavsett om man är tjej eller kille.

Allt det andra är individuellt.


   
SvaraCitera

isola:

Är man hetero så vill man inte vara intim med samma kön, oavsett om man är tjej eller kille.


   
SvaraCitera

isola:

Är man hetero så vill man inte vara intim med samma kön, oavsett om man är tjej eller kille.

Är väl snarare att man inte attraheras av det, eller att man föredrar det motsatta könet? Finns ju en hel del heterosexuella som hånglat med folk av samma kön, man blir ju inte automatiskt bisexuell bara för att man inte äcklas av all form av kontakt med det egna könet.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

bara för att man inte äcklas av all form av kontakt med det egna könet.

Det påstod jag inte heller.


   
SvaraCitera

isola:

Det påstod jag inte heller.

Du skrev att det betyder att man inte vill vara intim med det egna könet, men det kan man visst vilja. Handlar ju snarare om att man hellre vill vara intim med det andra könet, eller att man bara attraheras av det.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Du skrev att det betyder att man inte vill vara intim med det egna könet, men det kan man visst vilja.

Då är man bi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är man hetero så vill man inte vara intim med samma kön, oavsett om man är tjej eller kille.

är medveten om det, det var därför jag använde ordet "äcklade". jag undrade om det kanske var en ännu större grej för killar än för tjejer, eftersom det verkar så i vissa sammanhang.


   
SvaraCitera

sredna:

är medveten om det, det var därför jag använde ordet "äcklade". jag undrade om det kanske var en ännu större grej för killar än för tjejer, eftersom det verkar så i vissa sammanhang.

Högst individuellt, men i vissa fall är det mer "accepterat" att som tjej vara öppen inför sånt.


   
SvaraCitera

isola:

Då är man bi

Nej? Man kan ju vilja det utan att egentligen attraheras av det? Jag har frivilligt hånglat med killar men jag har inte varit särskilt attraherad av det, skulle inte kalla mig bisexuell för det. Skulle ju i typ alla fall välja en oattraktiv tjej framför en attraktiv kille.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Nej? Man kan ju vilja det utan att egentligen attraheras av det?

De flesta är nyfikna och testar saker, men gillade man det så är man troligtvis bi, ja.


   
SvaraCitera

isola:

De flesta är nyfikna och testar saker, men gillade man det så är man troligtvis bi, ja.

Om du provar på något så vill du ju det, det betyder inte att man gillar det. Man kan ju dessutom gilla det men gilla det andra grymt mycket mer, då skulle inte jag påstå att man är bisexuell. Känns som att man vattnar ur uttrycket om nästan vem som helst kan klassas som det. Bi känns ju snarare som något man är ifall man inte bryr sig så mycket om könet på personen utan gillar båda typ lika mycket. Är ju bara ett hån mot bisexuella med alla fjortisar som "aa, ja e bisexuell asso" fast de knappt attraheras ett dugg av egna könet i jämförelse med det andra.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Om du provar på något så vill du ju det, det betyder inte att man gillar det. Man kan ju dessutom gilla det men gilla det andra grymt mycket mer, då skulle inte jag påstå att man är bisexuell.

Jo, det finns många som är bisexuella, men som oftast föredrar ett utav könen.


   
SvaraCitera

isola:

Jo, det finns många som är bisexuella, men som oftast föredrar ett utav könen.

Skillnad på att föredra och att starkt föredra, som i att man typ gillar det andra 80-90% mer. Skulle inte kalla dessa bisexuella eftersom de troligen aldrig skulle ha en partner av det egna könet. Som sagt, det är ganska hånande mot folk som faktiskt är bisexuella på allvar. Ungefär som att jag skulle kalla mig neger ifall jag hade lite mörkare hud än average svenne.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Ungefär som att jag skulle kalla mig neger ifall jag hade lite mörkare hud än average svenne.

Nej, då är du mulatt alt nyss hemkommen ifrån semester


   
SvaraCitera