Aviseringar
Rensa alla

Fråga Alice


Jeay_L:

Har inte sett filmen själv.. blev dock förvånad då jag läste hur gammal boken var

Det blev jag också först till en början, men sedan så efter lite tänkande så insåg jag att man faktsikt kunnat förstå det lite tidigare. Vissa saker som tyder på de, som utseendet på henne, språket, aktiviteterna, flytten, själva stuket generellt.

Visst pundar folk nu också, och bor på gatan mm. Men tycker ändå att de är lite väl för "slum" aktigt för att vara nutid. Sedan dedär med att gå och få hjälp ifrån kyrkan, nuförtiden så skulle de väl också ha hjälpt, men de skulle nog också ringt snuten eller kanske gjorde dom de i boken också.

Minns inte.


   
SvaraCitera

Tycker den var meningslös.. Själva ploten är väl okej, men boken är inte bra alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade den en gång i tiden, även fast den överdriver en hel del, märks ganska snabbt att det inte är en verklig dagbok.


   
SvaraCitera
Jeay_L

HighParadise:

Det blev jag också först till en början, men sedan så efter lite tänkande så insåg jag att man faktsikt kunnat förstå det lite tidigare. Vissa saker som tyder på de, som utseendet på henne, språket, aktiviteterna, flytten, själva stuket generellt.

Jag tänkte inte så mkt på det ibörjan, men då satt jag bara på skolan och läste och då blir man lite smått störd då folk springer runt och petar på en!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Jag tänkte inte så mkt på det ibörjan, men då satt jag bara på skolan och läste och då blir man lite smått störd då folk springer runt och petar på en!

Jo nej, det kan jag förstå, ska du se filmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt så jävla dålig. Skrevs av en gammal kristen tant för att ungdomar inte skulle testa dödsknark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

kristen

*mormon


   
SvaraCitera

iddqd:

Rätt så jävla dålig. Skrevs av en gammal kristen tant för att ungdomar inte skulle testa dödsknark.

Kan mkt väl vara så.
Stackars tant då som skrev den.
För, för mig som femtonåring så gjorde den inte mkt annat än att få mig till att vilja testa lsd.

Något som fortfarande ska göras en vacker sommardag.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisk_den_tredje:

märks ganska snabbt att det inte är en verklig dagbok.

Drogpropaganda med ett par år på nacken kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

T E R R O R:

Drogpropaganda med ett par år på nacken kanske?

svar ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisk_den_tredje:

*mormon

De är väl kristna?

HighParadise:

För, för mig som femtonåring så gjorde den inte mkt annat än att få mig till att vilja testa lsd.

Något som fortfarande ska göras en vacker sommardag.[cool]

Haha, fint!


   
SvaraCitera

iddqd:

Haha, fint!

Det får vi väl hoppas på att det blir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

De är väl kristna?

Ja men jag i alla fall ser dem som en egen religion/sekt/kult istället för att vara del av den stora kristna massan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Det får vi väl hoppas på att det blir

glhf!

Fisk_den_tredje:

Ja men jag i alla fall ser dem som en egen religion/sekt/kult istället för att vara del av den stora kristna massan

Mkay, hur ser du på JV då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

hur ser du på JV då?

Som en sekt som avviker tillräckligt mycket från mainstream kristendom för att räknas som något eget


   
SvaraCitera