Aviseringar
Rensa alla

Fråga ang. Cisco router!


Ämnesstartare

Tänkte köpa en Linksys EA4500 då min nuvarande router inte gör jobbet tillräckligt bra för mina krav.

Främst kan jag inte strömma filmer från datorn till PS3 trådlöst via PS3 media server. Kommer en high-end router klara av det eller är det ett problem relaterat till PS3an och/eller mjukvaran?

Sen undrar jag, eftersom routern är konstant ansluten till Cisco, betyder de i teorin att de kan se och använda information från min nätverkshistorik? Dold text: Tex olaga nedladdning av film och musik [wink]

Anser mig själv tekniskt kunnig men just router och nätverk är inget område jag brytt mig så mycket om. Hör till en av de sakerna i livet som jag bara vill fungerar obemärkt [smile]

Uppskattar hjälp!


   
Citera

sftd:

Främst kan jag inte strömma filmer från datorn till PS3 trådlöst via PS3 media server. Kommer en high-end router klara av det eller är det ett problem relaterat till PS3an och/eller mjukvaran?

Vad rör det sig om för film? 1080p-film överlag kan vara rätt kämpigt att streama över en trådlös uppkoppling.

sftd:

Sen undrar jag, eftersom routern är konstant ansluten till Cisco, betyder de i teorin att de kan se och använda information från min nätverkshistorik?

​Ja. De tar sig dessutom rätten att stänga av dig från din egen router om du använder den till porr, piratkopiering, etc. Köp definitivt inte en Cisco-router.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ja. De tar sig dessutom rätten att stänga av dig från din egen router om du använder den till porr, piratkopiering, etc.

hahahahahhahaha åh vad underbart[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Vad rör det sig om för film? 1080p-film överlag kan vara rätt kämpigt att streama över en trådlös uppkoppling. Köp definitivt inte en Cisco-router.

720 räcker i nödfall.

Seriöst? Beställde den nyss då jag såg att de numera skriver i villkoren att de inte övervakar varken aktivt eller passivt...


   
SvaraCitera

sftd:

Beställde den nyss då jag såg att de numera skriver i villkoren att de inte övervakar varken aktivt eller passivt...

De försökte smyga på sina användare den "funktionaliteten" och tvinga dem att behålla den så sent som för en vecka sedan, men blev tvungna att ta tillbaka det hela eftersom i princip varenda kund de hade blev fly förbannad.

Om du väljer lita på dem i fortsättningen är det ditt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

De försökte smyga på sina användare den "funktionaliteten" och tvinga dem att behålla den så sent som för en vecka sedan, men blev tvungna att ta tillbaka det hela eftersom i princip varenda kund de hade blev fly förbannad.Om du väljer lita på dem i fortsättningen är det ditt problem.

Läste detta meddelande från Cisco...

Cisco will not arbitrarily disconnect customers from the Cisco Connect Cloud service based on how they are using the Internet.
Cisco Connect Cloud and Cisco Linksys routers do not monitor or store information about how our customers are using the Internet and we do not arbitrarily disconnect customers from the Internet. The Cisco Connect Cloud service has never monitored customers' Internet usage, nor was it designed to do so, and we will clarify this in an update to the terms of service.

Cisco Linksys routers are not used to collect information about Internet usage.
Cisco's Linksys routers do not track or store any personal information regarding customers' use of the Internet.

Cisco only retains information that is necessary to sign up for and support the Cisco Connect Cloud service

Men ska vara försiktig just in case. Ansluter t ex inte huvuddatorn till routern utan direkt till modemet just nu och kan ju fortsätta så...


   
SvaraCitera

Cisco:

en massa saker

Med tanke på att det de skriver att de inte gör är exakt vad de försökte göra så sent som för nån vecka sen känns det här uttalandet väldigt ohederligt. Jag har i vart fall köpt min sista router från dem; de är inte att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror dig. Ska som sagt vara uppmärksam 🙂


   
SvaraCitera