Aviseringar
Rensa alla

Fråga ang. överraskande högt studiebidrag


Ämnesstartare

Då jag är inne på mitt tjugonde levnadsår är inte jag "berättigad" ett gymnasialt studiebidrag längre. För någon vecka sedan ringde jag CSN och förklarade min situation, att jag fortfarande går på gymnasiet, och ansökte om att bidraget skulle återupptas - jag finner det nämligen skoj att ha litet stålar att röra mig med stundom. Nu kommer saken: På utbetalningsplanen som kom i går står det att jag kommer att få uppemot 2 500:- per månad, mycket mer än det vanliga bidraget som ligger på 1 050:-. Min fråga är, hur kommer sig detta? Är det något fel eller svävar jag de facto i himmelriket?


   
Citera
Ämnesstartare

Om något är för bra för att vara sant...
Eller så får du "vanlig" CSN? Eller kanske studiebidrag?
Ta inte bara emot - kolla upp. Du vill inte bli återbetalningsskyldig. [no-no]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Det är rätt, är du över 20 och går på gymnasiet får du mer pengar. En i min klass fyllde 20 nyss och nu fick han ansöka för att få nytt, och det var mer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det står på CSN's hemsida också alltså, är inget jag bara lärt genom erfarenhet. Eller så har jag drömt det

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eller jo juste jag skulle kolla vilka månader man fick bidraget, så jag har faktiskt kollat upp det där.
jag har rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Det är rätt, är du över 20 och går på gymnasiet får du mer pengar. En i min klass fyllde 20 nyss och nu fick han ansöka för att få nytt, och det var mer.

[bigsmile][cool][party][badgrin][love]

Bra.


   
SvaraCitera

Du får inte studiebidrag längre utan studiestöd, vilket inte är återbetalnignspliktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera