Aviseringar
Rensa alla

Fråga ang. Systembolaget


Dan_the_ironman:

på krogen är det olagligt för bartendern att sälja till honom om han är för full, om du köper ut kan han supa bäst fan han vill.

Fast, det gäller ju dig också.. Är helt klart för monopolet, men anser definitivt att samma åldersgräns ska gälla på krogen som på systembolaget. Sen om den åldersgränsen är 18 eller 20 år spelar för mig mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweet Misery:

Fast, det gäller ju dig också..

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweet Misery:

Fast, det gäller ju dig också..

Jaha, det jag menar är att när man börjar dricka (lagligt) är det bra att det finns en viss koll på drickandet iom att ungdomar lätt super sig åt helvete när de börjar dricka. Att försöka kontrollera deras alkoholkonsumption är däför bara positivt enligt mitt tycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev samma sak för min syra de fråga efter hennes killes leg med när de såg att han inte va 20 fick hon inte köpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIHIHIIHIHI FJÅRTIS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min vän hade alkohol med sig ute på stan, två vakter stoppade henne och frågade om hennes ålder. Hon sa 19 år (hon tänkte inte på att man måste vara 20 för att köpa lulz) och de hällde ut drickan framför henne. Är det inte HEMSKT? Hon fyller fan 20 om ett år och hade kunnat få tag i alkohol hur lätt som helst ändå! Ugh.

Okej om det var en 16-åring men nu är det 19 år vi pratar om.
Edit: värt att poängtera också att det inte var någon starksprit, var lättcider!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Edit: värt att poängtera också att det inte var någon starksprit, var lättcider!

svensk cider antar jag (läsk med andra ord).
jag blir fan sugen på att göra så själv när jag ser folk dricka alkoläsk och "cider", fifan sånt drägg borde inte tillåtas leva, än mindre vistas på en respektabel kedja som systembolaget [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

jag blir fan sugen på att göra så själv när jag ser folk dricka alkoläsk och "cider", fifan sånt drägg borde inte tillåtas leva, än mindre vistas på en respektabel kedja som systembolaget

Heh, jag ääälskar Smirnoff Ice. :$
Men för att vara åtminstone lite elegant kan jag säga att jag numera dricker vin i första hand! Börjar komma över alkoläskfasonerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Heh, jag ääälskar Smirnoff Ice. :$

aldrig provat [mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

aldrig provat

Du borde. Det smakar typ lime, ååh så gott!!!
Men nä. Vin. Vin sa jag. Vin.

Vad brukar du dricka då? Säg inte whiskey. 🙁


   
SvaraCitera

Tickstart:

svensk cider

Det finns god Svensk cider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Vad brukar du dricka då? Säg inte whiskey. 🙁

öl väl [blush]


   
SvaraCitera

Förstår inte hur du kunde behöva handla så mycket att du behövde "bärhjälp".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

öl väl

Okej, du är godkänd.


   
SvaraCitera

Victor Ahlén:

Snälla rara. Bara nej..

Jo!


   
SvaraCitera