Aviseringar
Rensa alla

Fråga angående bisexualitet


Ämnesstartare

Irresiistible:

Men om man inte blir sexuellt upphetsad av något av könen

Irresiistible:

och man ändå kan bli KÄR i båda könen, är man inte bisexuell då?

Svara på frågan, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Men om jag fick bestämma hur det skulle definieras så skulle jag säga att man måste kunna bli sexuellt attraherad av båda könen för att vara bisexuell.

Om man inte är sexuellt attraherad av varken killar eller tjejer, men kan bli kär i både och (alltså rent emotionellt), vad är man då? Är man inte något alls? Typ asexuell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Om man inte är sexuellt attraherad av varken killar eller tjejer, men kan bli kär i både och (alltså rent emotionellt), vad är man då? Är man inte något alls? Typ asexuell?

Då är man asexuell ja.

Mänsklig asexualitet är att leva fysiskt fullständigt utan att känna sexuell attraktion till en annan människa och betraktas som en typ av sexuell läggning - wiki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Då är man asexuell ja.

Okej, så.. [rolleyes]
Då skulle man alltså vara heterosexuell, trots att man även kan bli kär i båda könen, men bara sexuellt attraherad av det motsatta könet? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Okej, så.. [rolleyes]
Då skulle man alltså vara heterosexuell, trots att man även kan bli kär i båda könen, men bara sexuellt attraherad av det motsatta könet? [confused]

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Precis.

Va sjukt. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Kan man vara bisexuell om man enbart blir förälskade i killar, men tänder på både killar och tjejer? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dockan:

Kan man vara bisexuell om man enbart blir förälskade i killar, men tänder på både killar och tjejer? [tard]

Ja, det är man.
Men det där är ju inte samma sak. Du vände ju på det. [tired]


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Ja, det är man.
Men det där är ju inte samma sak. Du vände ju på det. [tired]

Aha, okej [blush].. Jag vet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dockan:

Aha, okej [blush].. Jag vet [rolleyes]

Japp, så om man är sexuellt attraherad av båda könen så är man bisexuell.
Men det jag undrade var om man ändå är bisexuell, fast man bara sexuellt attraheras av motsatta könet, men kan bli förälskad i båda könen. [smile]


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Japp, så om man är sexuellt attraherad av båda könen så är man bisexuell.
Men det jag undrade var om man ändå är bisexuell, fast man bara sexuellt attraheras av motsatta könet, men kan bli förälskad i båda könen. [smile]

Ah, okej [smile]


   
SvaraCitera

Om det, som tidigare skrivet, finns en allmänt vedertagen definition så är det teoretiskt sett den som gäller. Men i praktiken kan man naturligtvis använda ord lite hur man vill. (En del människor har exempelvis en tendens att använda ordet "amen" för att uttrycka ett medhållande, när "amen" ursprungligen betyder "må så ske".)

Vad jag vill ha sagt är att frågan lyder "vad betyder "bisexualitet"?", och eftersom olika ord betyder olika saker i olika kretsar finns det inget "rätt" svar. I praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

eftersom olika ord betyder olika saker i olika kretsar finns det inget "rätt" svar. I praktiken.

Nehe.. [cute]
Men vad är din personliga åsikt då? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

Är den frågan verkligen på riktigt? Tror du allvarligt talat att den psykosexuella utvecklingen börjar först i och med puberteten?

Men det där har inget med saken att göra. Du gnäller på smådetaljer.

Den riktiga frågan var följande; Om man kan bli förälskad i både killar och tjejer, men bara tänder på killar, räknas man som bisexuell då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Du gnäller på smådetaljer.

Jag kan hålla med om att det var en avsteg från ursprungsfrågan, men att ha koll på hur man fungerar psykosexuellt är nog definitivt ett steg i rätt riktning om man vill veta hur någon är lagd.


   
SvaraCitera