Aviseringar
Rensa alla

Fråga Centerpartiet


Ämnesstartare

I den här tråden kan ni själva ställa frågor till partiet. Vi skickar sedan frågorna till vår partikontakt och publicerar därefter svaren på valkampanjsidan.

Innan ni svarar, här är de "Mot väggen"-frågor som redan är besvarade:
http://ungdomar.se/election.php?category=1&text=5


   
Citera

Hur har Centerpartiet tänkt förbättra arbetsklimatet genom att sänka ingångslönen för ungdomar som på många arbetsplatser redan har skitlön. Vill de att ungdomar skall bo hemma tills de fyller 30?

Är det bara ambitiösa/välutbildade unga människor som skall ha råd att bo själva?


   
SvaraCitera

Nej tack
Om centerpartiet skulle fråga mig skulle jag däremot ställa upp


   
SvaraCitera

Varför är Centerpartiet så jävla dåliga? Varför heter de Centerpartiet när de är ett gäng tokliberaler som snarare borde klassas som extremhöger? Varför hatar de facket? Varför vill de urholka arbetsrätten? Varför ska inkompetenta idioter som dem ha skyhöga politikerlöner medan vi ungdomar ska utnyttjas för slavsummor? Varför vill de att ungdomar ska ha sämre löner när resultatet i de länder som har det systemet är att du blir sparkad så fort du fyller 23 (eller när du nu börjar klassas som vuxen), och man alltså bara skjuter upp arbetslösheten några år?


   
SvaraCitera

Vad i helvete håller ni på med?


   
SvaraCitera

Buddah:

Hur har Centerpartiet tänkt förbättra arbetsklimatet genom att sänka ingångslönen för ungdomar som på många arbetsplatser redan har skitlön. Vill de att ungdomar skall bo hemma tills de fyller 30?

Är det bara ambitiösa/välutbildade unga människor som skall ha råd att bo själva?

Mycket bra fråga. Den här måste vi få ett svar på.


   
SvaraCitera

stämmer det, som jag hört från en tveksam källa, att ni verkligen har medlemmar? och isåfall, rör det sig om 2-3 stycken eller 20? jag överväger att bli medlem, då jag vill engagera mig politiskt, men är dessvärre rädd för stora folksamlingar. är centerpartiet rätt väg att gå?


   
SvaraCitera

Buddah:

Är det bara ambitiösa/välutbildade unga människor som skall ha råd att bo själva?

Som man bäddar får man ligga?


   
SvaraCitera

Kouku:

Som man bäddar får man ligga?

Alla klarar inte av att bli typ ekonomer? [confused]


   
SvaraCitera

Kouku:

Som man bäddar får man ligga?

Är väl samma för alla som går ut gymnasiet?

dazed_and_confused:

Alla klarar inte av att bli typ ekonomer? [confused]

Blir man ändå inte av att bara gå gymnasiet.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Alla klarar inte av att bli typ ekonomer? [confused]

Jo alla har potentialen, frågan är om man har ambitionen

Buddah:

Är väl samma för alla som går ut gymnasiet?

Jo men varför kan man inte bara bo hemma tills man är klar med universitetet, eller bo tillsammans med någon?


   
SvaraCitera

Kouku:

Jo alla har potentialen, frågan är om man har ambitionen

Nej det är en orealistisk borgerlig tvångstanke, alla har potential för olika saker ingen har det för allt.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Nej det är en orealistisk borgerlig tvångstanke, alla har potential för olika saker ingen har det för allt.

Alla har potential till att gå universitetet oavsett om personen ifråga läser till ekonom eller jurist.


   
SvaraCitera

Kouku:

Alla har potential till att gå universitetet oavsett om personen ifråga läser till ekonom eller jurist.

Nej det tror inte ens fucking Jan Björklund på.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Nej det tror inte ens fucking Jan Björklund på.

Jag är ej intelligent men läser ändå jobbig gymnasielinje och tänker läsa juridik i England, för att jag vill.


   
SvaraCitera