Aviseringar
Rensa alla

Fråga Centerpartiet


Kouku:

Jag är ej intelligent men läser ändå jobbig gymnasielinje och tänker läsa juridik i England, för att jag vill.

Det finns alltid en större idiot än dig själv + att alla helt enkelt inte har motivationen hur mycket man än vill ha det.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Det finns alltid en större idiot än dig själv + att alla helt enkelt inte har motivationen hur mycket man än vill ha det.

Ok [y]/[n]


   
SvaraCitera

Kouku:

Jo men varför kan man inte bara bo hemma tills man är klar med universitetet

Skulle du vilja ha dina barn boendes hemma till de är 25? ;d


   
SvaraCitera

Buddah:

Skulle du vilja ha dina barn boendes hemma till de är 25? ;d

eller få stipendie eller ta studielån eller bo tillsammans med någon annan?


   
SvaraCitera

Kouku:

eller få stipendie eller ta studielån eller bo tillsammans med någon annan?

Vårt samhälle skulle ej fungera om alla studerade ;p Vart skulle alla busschaffisar, kassörskor etc. etc. komma ifrån? Alla har inte möjlighet att bo tillsammans med någon.


   
SvaraCitera

Buddah:

Vårt samhälle skulle ej fungera om alla studerade ;p Vart skulle alla busschaffisar, kassörskor etc. etc. komma ifrån? Alla har inte möjlighet att bo tillsammans med någon.

Men då får de ju pengar så att de kan bo själva? Förstår inte riktigt vad vi diskuterar nu.


   
SvaraCitera

Kouku:

Men då får de ju pengar så att de kan bo själva? Förstår inte riktigt vad vi diskuterar nu.

Att Centerpartiet vill sänka ingångslönerna för ungdomar markant. Så att de ligger lägre eller på samma nivå som fullt studielån. Är det inte rimligt att man har högre inkomst om man jobbar än om man studerar?


   
SvaraCitera

Buddah:

Att Centerpartiet vill sänka ingångslönerna för ungdomar markant. Så att de ligger lägre eller på samma nivå som fullt studielån. Är det inte rimligt att man har högre inkomst om man jobbar än om man studerar?

Kommer inte gå igenom, man kan ju inte få 1000 kr i månaden om man jobbar heltid?


   
SvaraCitera

Kouku:

Kommer inte gå igenom, man kan ju inte få 1000 kr i månaden om man jobbar heltid?

Sen när är 1000 kronor fullt studielån? ;d


   
SvaraCitera

Buddah:

Sen när är 1000 kronor fullt studielån? ;d

Aha nej tänkte studiebidrag [tard]


   
SvaraCitera

Kouku:

Aha nej tänkte studiebidrag [tard]

Wtf. Läste du ens mina inlägg?


   
SvaraCitera

Buddah:

Wtf. Läste du ens mina inlägg?

Ja, att man ska få mer i lön när man jobbar än vad man ska kunna få ta i studielån [smile]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Som man bäddar får man ligga?

HAHA! Ja vad ska man säga... Visst, alla personer kanske inte är lika ambitiösa men jag är helt säker på att varenda politiker i riksstan (och de flesta personerna i det här landet som kan använda det man har det uppe till) förstår att alla inte har samma förutsättningar.


   
SvaraCitera

Trollar ni mest i riksdagen?


   
SvaraCitera

Kouku:

Som man bäddar får man ligga?

Om man ska bli konstnär då? Skådespelare? dansare? allmänt osäkra yrken?
Ska man skylla sig själv då för att man inte valde ett yrke för pengarnas skull?


   
SvaraCitera