Aviseringar
Rensa alla

Fråga en norrlänning vad som helst.


Ämnesstartare

Tänker säga att jag bor i Norrland på riktigt, för att provocera sådana.

Mvh
Norrlänning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Har du någonsin ridit på en björn?

bara sett björn en enda gång i det fria ;F mäktig syn. tanken slog mig aldrig att försöka rida den 🙁

krasch:

Du är så välkommen så att göra detta (tycker jag).
Hejhej hemskt mycket hej.

hejhejhej tack så mycket hej 😀


   
SvaraCitera

Äre sant att ni bara dricker Jokk?


   
SvaraCitera

Bor i Umeå, men det duger nog inte per SANN-NORRLÄNNINGARS mått. Tydligen. Fan då!


   
SvaraCitera

Nintendo:

Alla norrbottbingar verkar vara så norrbottenpatriotiska.

[cute] Ni djävlar söderom snor vår malm och vår vattenkraft och vår skog, vi är bittra och separatistiska in i själ och märg...

Nintendo:

Tänker säga att jag bor i Norrland på riktigt, för att provocera sådana.

Du är Oren, sådana som dig testar vi läkemedel på när Norrland blivit en fri folkrebublik.

Nehas:

vill inte outa mig men, bor i en mindre stad/samhälle. kan mkt väl hända att du bor "nordligare" än mig.

Mäh. Jag bor i Haparanda, i vilket fall. Bor du i inlandet? Då vinner du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Alla norrbottbingar verkar vara så norrbottenpatriotiska.

jag brukar inte skylta eller skryta om att vara norrlänning, okey denna tråd var väl det men...

västerbotten är också fint men kan inte mäta sig med norrbotten 🙂 midnattsolen, naturen är mer storslagen osv 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

västerbotten

Bor mycket längre söder ut än så [party]

Ögon i en plåthink:

Du är Oren, sådana som dig testar vi läkemedel på när Norrland blivit en fri folkrebublik.

[sad]

Ögon i en plåthink:

Ni djävlar söderom snor vår malm och vår vattenkraft och vår skog, vi är bittra och separatistiska in i själ och märg...

Här har man allt brutit egen malm!! [mad] Fram tills whiskey började förvaras i gruvan [no-no] Dold text: (okej, kanske några hundra år bakåt i tiden också)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Äre sant att ni bara dricker Jokk?

mhmm jokk är gott. men svar på frågan; nej

aksustik:

Bor i Umeå, men det duger nog inte per SANN-NORRLÄNNINGARS mått. Tydligen. Fan då!

bott ett år i umeå för studier, trevlig stad men vidare norrländskt kan man knappast säga.

Ögon i en plåthink:

Mäh. Jag bor i Haparanda, i vilket fall. Bor du i inlandet? Då vinner du.

vadå vinner? detta var ju det mest meningslösa att bråka om 😛


   
SvaraCitera

Nehas:

bott ett år i umeå för studier, trevlig stad men vidare norrländskt kan man knappast säga.

Fascist!


   
SvaraCitera

Desto mer seriös fråga:
Varför stannar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aksustik:

Fascist!

[no-no] Tänk då på mig som bor i ett vakum av ingenting, där norrlänningar ser mig som sörlänning och sörlänningar ser mig som norrlänning [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej jag bor i dalarna, här har vi folkdreckt och rider på dalahestar, sant.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Tänk då på mig som bor i ett vakum av ingenting, där norrlänningar ser mig som sörlänning och sörlänningar ser mig som norrlänning

Jag har allt medlidande i världen för ditt ömkliga tillstånd som utstött ur allt vad heder och landstro heter!

[confused][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aksustik:

Fascist!

förlåt ;(

Ögon i en plåthink:

Desto mer seriös fråga:
Varför stannar du?

vänner och släkt. men det är väl bara en tidsfråga innan man lämnar skalet iaf, vill uppleva nya saker. kommer däremot ha en hemsk vilja-komma-hem-känsla ;F

varför stannar du själv?


   
SvaraCitera

Nehas:

varför stannar du själv?

Är oklar med gymnasiet än. Flyger nog iväg en tid, i varje fall, när jag funnit ut något lämpligt att läsa...


   
SvaraCitera