Aviseringar
Rensa alla

Fråga fråga fråga


Ämnesstartare

Vet inte vart jag ska posta den här frågan riktigt så det får bli en liten fråga det också, vart i forumet hör den här frågan hemma bättre? 😛
Men nu till huvudfrågan.

Hur är det med rättigheter på bilder man lägger upp här på sidan?


   
Citera

Man får bara lägga upp sådana bilder som kan anses stötande.


   
SvaraCitera

Fektomorf:

Hur är det med rättigheter på bilder man lägger upp här på sidan?

Ungdomar.se tar sig fullständiga rättigheter till allt du publicerar, om inte redan copyrighten ägs av någon annan än dig (men då får du ju normalt sett inte publicera det).

§19. Ungdomar.se har rättighet att kopiera, ändra, visa upp och distribuera material som du publicerar på sajten, i samband med marknadsföring av sajten eller försäljning till tredjepart. Detta utan tillförfrågan eller skyldighet att betala ersättning.

Det tycks dock som om detta kan komma att ändras i nästa version av UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Man får bara lägga upp sådana bilder som kan anses stötande.

Haha lätt, stötande bilder säger du? Typ som om man googlar 'glans'? [bigsmile] xD

Stringburka:

Ungdomar.se tar sig fullständiga rättigheter till allt du publicerar, om inte redan copyrighten ägs av någon annan än dig (men då får du ju normalt sett inte publicera det).

Drygt. [tired]
Så hur man än gör så förlorar man rättigheterna på bilden man lägger upp?[tard]
Det BORDE ändras. [n]


   
SvaraCitera

Fektomorf:

Haha lätt, stötande bilder säger du? Typ som om man googlar 'glans'? [bigsmile] xD

Hehe ja. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Hehe ja.

Fett!
typ ett helt album med stötande bilder ! xD


   
SvaraCitera

Fektomorf:

Fett!
typ ett helt album med stötande bilder ! xD

Ja, det är nice! (tills den blir borttagen [mad])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Ja, det är nice! (tills den blir borttagen )

Jävla admins med lagar, regler, makt och censur![mad][n]


   
SvaraCitera

Fektomorf:

Jävla admins med lagar, regler, makt och censur![mad][n]

Ja! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ungdomar.se tar sig fullständiga rättigheter till allt du publicerar, om inte redan copyrighten ägs av någon annan än dig (men då får du ju normalt sett inte publicera det).

Bah, finns ju miljontals bilder och liknande med CC-licens. De får man ladda upp här, samtidigt som ni inte äger copyrighten till dem.


   
SvaraCitera

Fektomorf:

Så hur man än gör så förlorar man rättigheterna på bilden man lägger upp?[tard]

Nej, du förlorar inte dina rättigheter, men de får dem också. Mao, tar du ett foto och laddar upp får ungdomar.se kopiera det hur mycket de vill var de vill, men det får du med.

Fektomorf:

Det BORDE ändras. [n]

Tycker jag med. Men det är ju som sagt kanske på gång, och jag kan väl förstå syftet med den. Problemet är ju att regeln kan missbrukas; det är väl inte troligt att den gör det, men säg att någon på UM publicerar tjugotals foton, eller texter, eller låtar, och sedan slår igenom som artist. Då har tekniskt sett UMIT rätt att ge ut en skiva med användaren utan dennes tillåtelse.
Jag är iofs för en lösare upphovsrättslag, men det är framförallt för privatpersonens skull, och för skapandets, inte för ett enskilt företags.

k1337oris:

Bah, finns ju miljontals bilder och liknande med CC-licens. De får man ladda upp här, samtidigt som ni inte äger copyrighten till dem.

Ni och ni... Jag är inte medägare... Men men. Förstår vad du menar, och ja, frågan är hur bra regeln skulle hålla juridiskt. Man kan liksom inte ge bort rättigheter man inte har.

Men som sagt, förhoppningsvis får vi bättre regler i nästa version av UM [smile].
Jag hoppas och tror.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera