Aviseringar
Rensa alla

Fråga islam relaterade frågor eller sägmig relaterade frågor


NiklasW: Det finns ingenting som talar för att siffrorna skulle vara annorlunda i Sverige.

Pratar du med en statistiker skulle denna snarare hävda att det inte finns någonting som talar för att siffrorna skulle vara desamma i Sverige. Att man inte bara kan ta statistik och applicera den direkt på något annat är en grundläggande jävla regel alla människor med lite allmänbildning borde känna till.

NiklasW: Man kan aldrig hävda att siffrorna är till 100% säkra och att de till 100% är representativa för Sverige. Men vi vet att sifforna ligger någonstans där.

Nej, men eftersom du inte verkar känna till det så kan jag berätta för dig att det finns olika statistiska metoder man kan använda sig av för att få så sanningsenliga siffror som möjligt. Ju mindre urvalsgruppen är desto längre kommer konfidensintervallet att bli, och siffrorna i sin tur kommer att bli osäkrare. Vilka "vi" syfta du på? Du och Jimpa eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Antalet muslimer växer kraftigt i Europa, både genom den muslimska invandringen men också genom barnafödandet. 
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/5994045/A-fifth-of-European-Union-will-be-Muslim-by-2005.html

Videoklippet är obv vinklat och propaganda, texten och musiken är typiskt sånt, men jag håller med han och dig, vi måste föra kriget mot Muslimerna, vi måste dra på korståg, dom där jävla muslimer kommer ta över hela världen, dom kommer halshugga alla som inte håller med dom, dom kommer skapa en världsdiktatur av bara män, fy farao för dom!

Att 40% av Englands muslimer anser att man bör införa sharialagar betyder med största sannolikhet att siffran är långt mycket högre runt om i den muslimska världen, troligtvis över 50%. 

Sharialagar skiljer sig mycket mycket från vilket kultur den tillämpas i, jag tror inte vi hade fått sett ett annat saudiarabien om man bara skippat islam där, sannolik och vetskap är två helt olika saker, sannolikhet bör tas med en nypa salt!


Men vi säger så då, nu finns inte islam något mer, det är helt borta, raderats ur varenda människa på jorden, 
hokus pokus så är alla världens problem borta, vi lever i en perfekt värld, eller a vi måste bort med feministerna först sen efter muslimerna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Måste man följa allt i koranen för att vara muslim?

Se mer koranen som en instruktionsbok, som muslimer tror det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Pratar du med en statistiker skulle denna snarare hävda att det inte finns någonting som talar för att siffrorna skulle vara desamma i Sverige. Att man inte bara kan ta statistik och applicera den direkt på något annat är en grundläggande jävla regel alla människor med lite allmänbildning borde känna till.

Man kan aldrig säga att 40% av Sveriges muslimer tycker någonting bara för att 40% av Englands muslimer. Men man kan säga att siffrorna med största sannolikhet ligger någonstans åt det håller. Även om det skulle vara 50%, 30% eller 20% så ser jag det som ett väldigt stort problem med tanke på hur gruppen ökar i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: Sharialagar skiljer sig mycket mycket från vilket kultur den tillämpas i, jag tror inte vi hade fått sett ett annat saudiarabien om man bara skippat islam där, sannolik och vetskap är två helt olika saker, sannolikhet bör tas med en nypa salt!

Men vi säger så då, nu finns inte islam något mer, det är helt borta, raderats ur varenda människa på jorden, 
hokus pokus så är alla världens problem borta, vi lever i en perfekt värld, eller a vi måste bort med feministerna först sen efter muslimerna!

Islam är väl inte huvudproblemet i sig utan huvudproblemet är ju egentligen våldsamma religioner i stort och all typ av radikal extremism. Grejen med islam är ju bara att religionen i stort är extrem och politisk medan det snarare inom exempelvis kristendomen är undantaget som är extrem och politisk. Ifall islam inte fanns i Saudiarabien hade folk kanske blivit radikala kristna istället, vilket kanske hade varit ett lika stort problem.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Man kan aldrig säga att 40% av Sveriges muslimer tycker någonting bara för att 40% av Englands muslimer. Men man kan säga att siffrorna med största sannolikhet ligger någonstans åt det håller. Även om det skulle vara 50%, 30% eller 20% så ser jag det som ett väldigt stort problem med tanke på hur gruppen ökar i samhället.

Nej det kan man inte....


   
SvaraCitera