Aviseringar
Rensa alla

Fråga Kristdemokraterna


Ämnesstartare

I den här tråden kan ni själva ställa frågor till partiet. Vi skickar sedan frågorna till vår partikontakt och publicerar därefter svaren på valkampanjsidan.

Innan ni frågar, här är de "Mot väggen"-frågor som redan är besvarade:
http://ungdomar.se/election.php?category=3&text=3


   
Citera

Varför vill ni tvinga på oss mentalt friska människor ert religiösa nonsens? Kan ni inte behålla tramset för er själva?


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Varför vill ni tvinga på oss mentalt friska människor ert religiösa nonsens? Kan ni inte behålla tramset för er själva?

Nice att folk inte fattar att partiet inte har med religionen att göra, värderingarna i många fall ja, men de vill inte pracka på folket den kristna tron ;D dem enskilda personerna i partiet kanske försöker det ibland 😛

OnT:
Till KD: Ge mig en riktigt bra anledning till att rösta på er istället för MP i valet!?


   
SvaraCitera

Crypto:

Nice att folk inte fattar att partiet inte har med religionen att göra, värderingarna i många fall ja, men de vill inte pracka på folket den kristna tron ;D

Värderingarna och den kristna moralen är en del av den kristna tron, jag är inte intresserad av skiten. Låt tokarna behålla den.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Värderingarna och den kristna moralen är en del av den kristna tron, jag är inte intresserad av skiten. Låt tokarna behålla den.

Om vi tar "älska din nästa" som ett exempel, tycker du det är fel?


   
SvaraCitera
Åtta

Crypto:

Nice att folk inte fattar att partiet inte har med religionen att göra

Mja. De flörtar rätt häftigt med religionen.

KDs hemsida:

Kristdemokraterna bildades inte för att slå vakt om en särskild samhällsgrupps intressen, utan för att främja idéer med grund i den kristna etiken. Vårt partinamn förklarar att vi står för demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund.

Huruvida de faktiskt associerar sig med en viss grupp eller ej är ju tämligen irrelevant när de propagerar för samma värderingar som gruppen. Det spelar ingen roll om jag kallar mig för lolpartist, om jag tycker att ungdomar ska jobba gratis så är jag ändå centerpartist i grund och botten.


   
SvaraCitera

Crypto:

Om vi tar "älska din nästa" som ett exempel, tycker du det är fel?

Jag tycker det är ett sundhetstecken att t.ex. hata sin chef och andra som parasiterar på en. Och skulle ett gulligt och fluffigt budord på något sätt rättfärdiga resten av dumheterna menar du? "Hitler byggde faktiskt jättebra motorvägar!!!!"


   
SvaraCitera
sincan

Bara Ta Allt:

Varför vill ni tvinga på oss mentalt friska människor ert religiösa nonsens? Kan ni inte behålla tramset för er själva?


   
SvaraCitera

Åtta:

Huruvida de faktiskt associerar sig med en viss grupp eller ej är ju tämligen irrelevant när de propagerar för samma värderingar som gruppen.

Bara Ta Allt:

Jag

Värderingarna i sig anser jag inte är fel iaf. De är bra, men kristna har i många fall gjort på fel sätt för att få ut sin tro tycker jag. Men skilj mellan religionen och partiet :p

Bara Ta Allt:

Och skulle ett gulligt och fluffigt budord på något sätt rättfärdiga resten av dumheterna menar du? "Hitler byggde faktiskt jättebra motorvägar!!!!"

nej [cute]
jag håller inte med om allt KD säger o håller inte med allt som kristendomen säger heller ;P


   
SvaraCitera

Crypto:

Värderingarna i sig anser jag inte är fel iaf. De är bra, men kristna har i många fall gjort på fel sätt för att få ut sin tro tycker jag. Men skilj mellan religionen och partiet :p

Religionen och partiet är mer eller mindre samma skit, partiet kan inte tolkas på lika många olika sätt bara. Politiker ska inte uppfostra mig.


   
SvaraCitera

hur ser eran invandrarpolitik ut?


   
SvaraCitera

har ni gett upp anti-aborttramset helt nu eller


   
SvaraCitera

Crypto:

Värderingarna i sig anser jag inte är fel iaf. De är bra, men kristna har i många fall gjort på fel sätt för att få ut sin tro tycker jag. Men skilj mellan religionen och partiet :p

ska de bara heta "demokraterna" då eller


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Hitler byggde faktiskt jättebra motorvägar!!!!

Kunde du inte väntat till sida två innan du drog upp hitler?


   
SvaraCitera

Åtta:

Det spelar ingen roll om jag kallar mig för lolpartist, om jag tycker att ungdomar ska jobba gratis så är jag ändå centerpartist i grund och botten.

[y]


   
SvaraCitera