Aviseringar
Rensa alla

Fråga mig


Ämnesstartare

FruLiten:

Det började nog som ett hyss, att det var kul och spännande. Sen började jag läsa mer om vad gräs egentligen är, och la mycket tid på dokumentärer och sånt. Började medicinera mig själv med gräs mot ångest och det har fungerat toppen, vilket är skönt för mig som vården bara stoppar i massa piller. 
Det negativa med gräset är nog att jag kan bli lite trög under ruset, svårt att förklara saker och ting. Skulle aldrig kunna förklara vägen som hög haha.

Min allra första tatuering är en liten text på nyckelbenet som skulle betyda för mig att våga leva, inte bara existera. Sen har det blivit tatueringar som jag mest tyckt varit snygga, ideér jag haft i huvudet och konst jag gillat. En stor anledning till att jag tatuerar mig är att jag som ung skar mig ganska rejält i armar och ben, och vill dölja detta. Har en familjetatuering på underarmen, med min mamma, min pappas och min brors första bokstav i namnet i ett blått hjärta med guldram. 

Okej. Va fint! Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan samma me dom andra : (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
vad anser du om asiater?

Inte så mycket faktiskt, har inte tänkt så mycket på vad jag tycker om just asiater faktiskt. Försöker se människor som människor och inte efter ras.

kukoxo:

du är tight gumman ;- )

Åh gu vilken tur, vill ju inte va stor som en gympaghall liksom Förvirrad vem vill de lliksommmm

ennie:
vad e ditt drömjobb?

Mitt drömjobb är nog att få driva något slags djurhem, ofta är det ju jobb man ställer upp på utan betalt, så det arbetet kanske får bli någon slags hobby. Jag skulle kunna tänka mig att jobba som personlig assistent, men samtidigt vet jag inte om det är drömmen. Jag vill hjälpa till, hjälpa andra människor eller djur på något sätt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

skön synd att den inte fanns på spotify

Vet, det suger! Men dessa spellistor på 8tracks innehåller de låtarna plus andra som riktigt goa att lyssna på när man är hög 
http://8tracks.com/bisha/the-spirit-molecule
http://8tracks.com/bisha/chairman-maf
http://8tracks.com/bisha/improving-silence


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trivs du på um?

vad tycker/tänker du om mig?

är du pepp på sthlmflytt?

har du någon tuff talang, typ kunna rita eller jonglera eller nåt?

vilka fem umare skulle du helst träffa?

gillar du vinägerchips och dr pepper?

vilken film kan du se hur många gånger som  helst utan att tröttna på den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:
trivs du på um?

vad tycker/tänker du om mig?

är du pepp på sthlmflytt?

har du någon tuff talang, typ kunna rita eller jonglera eller nåt?

vilka fem umare skulle du helst träffa?

gillar du vinägerchips och dr pepper?

vilken film kan du se hur många gånger som  helst utan att tröttna på den?

Jag tror jag trivs, jag är här väldigt mycket. Ibland undrar jag varför.

Jag har så svårt att få kläm på dig, ibland verkar du trevlig och ibland inte alls, lite mixade tankar faktiskt

Det känns ibland som att flytten till Stockholm är det självklara valet just nu, men vissa stunder känns det som att jag kommer bli olycklig där. Slits väldigt mycket i massvis med "tänk om". 

Kan verkligen ingenting, jag är så grymt talanglös, jag har försökt lära mig spela gitarr och piano men har inte tålamod. 

Oj, hmmm.. Det skulle nog bli Isola, Amsi, Höna, Elver och finger tror jag. Blev bara en hög med tjejer minsann. 

Jag älskar vinägerchips, helst Lays. Dr pepper är jag inte riktigt lika på, men gillar cuba cola.

Jag har sett Fight Club väldigt väldigt många gånger och kan se den fler gånger, kan inte komma på någon annan film annars som jag skulle kunna tänka mig se flera gånger. 


   
SvaraCitera

 

hur många tatueringar har du? när började du röka gräs? använder du andra droger? (du behöver ej svara på det om du inte vill)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag har så svårt att få kläm på dig, ibland verkar du trevlig och ibland inte alls, lite mixade tankar faktiskt

Det känns ibland som att flytten till Stockholm är det självklara valet just nu, men vissa stunder känns det som att jag kommer bli olycklig där. Slits väldigt mycket i massvis med "tänk om".

tänker spontant att det skulle gynna dig att tänka mindre svar och vitt.
hur kul är det med en människa som antingen är bara trevligt eller bara otrevlig? finns det så platta människor ens?
måste sthlm vara givet eller hemskt? kan det inte bara vara samma liv men placerat närmre där "allt händer"?

kanske lite off topic, men men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeeeey du skapade en tråd! Mycket glad

vad pysslar du med om dagarna? jobb/plugg?

vad ångrar du mest hittills?

säg en sak du hatar och säg en sak du älskar?

finns det något särskilt som hänt i ditt liv som du känner verkligen satt spår och format dig till den du är idag? 

tror du på "nåt"? typ... ödet, karma, religion, whatevs?

har du en bra relation till din familj?

vilken "roll" tror du att du har i din umgängeskrets?

vilka är dina största intressen?

förlåt för frågebomb! kanske kommer mer sen Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
 hur många tatueringar har du? när började du röka gräs? använder du andra droger? (du behöver ej svara på det om du inte vill)

Jag har en ganska stor tatuering på låret, med en sugarskull och två rosor, sen har jag en uggla under naveln med vingar ut mot höfterna, sen en liten vit text under nyckelbenet, och sen vänster arm nästan täckt. Har haft problem med att tatueraren inte hör av sig, inte dyker upp och sånt så letar efter någon annan som kan rädda det den första ställt till med.

Jag rökte första gången när jag var sjutton, sen dröjde det något åt så blev det mer röka på fester och liknande, men nu har jag nog snart rökt mer vardagligt och i mer medicinskt syfte i kanske ett år.
Jag kan tänka mig att bruka cannabis, svamp eller ayahuasca. Jag gillar inte syntetiska droger så mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:

tänker spontant att det skulle gynna dig att tänka mindre svar och vitt.
hur kul är det med en människa som antingen är bara trevligt eller bara otrevlig? finns det så platta människor ens?
måste sthlm vara givet eller hemskt? kan det inte bara vara samma liv men placerat närmre där "allt händer"?

kanske lite off topic, men men..

Jag vet liksom inte så mycket om dig för att tycka något speciellt, tror jag. 

Det kan det säkert vara, men största anledningen till att det känns hemskt, är att flytta så långt ifrån min familj. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag vet liksom inte så mycket om dig för att tycka något speciellt, tror jag. 

Det kan det säkert vara, men största anledningen till att det känns hemskt, är att flytta så långt ifrån min familj. 

menade mest generellt. distans kan säkert vara bra för er relation också. =) nåja nåja, lycka till med allt. ska ej ockupera tråden mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Favoritfilm?
Gillar du Queen?
När flyttar du hit?
Favoritfärg på lakanen?
Gillar du blommor?
När använde du sandaler senast?


   
SvaraCitera

Vad händer efter döden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:
yeeeey du skapade en tråd! Mycket glad

vad pysslar du med om dagarna? jobb/plugg?

vad ångrar du mest hittills?

säg en sak du hatar och säg en sak du älskar?

finns det något särskilt som hänt i ditt liv som du känner verkligen satt spår och format dig till den du är idag? 

tror du på "nåt"? typ... ödet, karma, religion, whatevs?

har du en bra relation till din familj?

vilken "roll" tror du att du har i din umgängeskrets?

vilka är dina största intressen?

förlåt för frågebomb! kanske kommer mer sen Rodnar

Just nu så jobbar jag på en biograf. På dagarna pysslar jag med lite vad som, jag har varit ganska mycket sjuk på senaste tid så legat hemma mycket. 

Jag tror jag ångrar att jag inte tog skolan på allvar, och att jag oftast sket i att gå dit.

Jag verkligen älskar humanitet, kan man säga så? Eller typ människor som gör någonting för en främling, eller bara ställer upp för varandra.  
Vad jag hatar... hmm.. det känns som jag vill välja det som jag hatar som allra mest, men det är jättesvårt att välja. Jag hatar ganska mycket, är ganska negativ ibland, men ska tänka på saken och kan återkomma med vad jag faktiskt egentligen hatar.

Det finns så himla mycket hela tiden som format mig och fortfarande skapar. För att nämna något så är det väl, mina föräldrars separation, att flytta ensam från byn, att se min partner försöka ta sitt liv. Men det låter så negativt. Jag tror att jag förändrade mitt liv lite förrförra helgen faktiskt när jag testade svamp.

Kan man tro på inget? Eller, jag tror att jorden kom från big bang och allt det där och när man dör så blir allt svart, man bara finns inte längre. Jag tror inte på Gud eller något sådant. 

Jag har en bra relation med min mamma, vi har haft mycket svängar upp och ner men vi står mer och mer stabilt ihop. Det känns som vi pratar och vågar öppna oss för varandra nu. Ibland kan hon dock vara lite klumpig och säga saker och ting som kan kännas.
Jag och min pappa har en osäker relation, ibland vill jag stänga ut honom och straffa honom för något, men samtidigt är han ju snäll. Han försöker ju nu. 
Min bror och jag är mer som vänner än syskon. Vi umgås och pratar som kompisar.

Jag har ingen aning faktiskt, vi är tre par och ett gäng grabbar som umgås. Jag antar att jag är lite "Flickvännen" 

Mina största intresse är nog second hand, loppis, samlarmarknader, tradera, blocket, 70 tals prylar, retro. Älskar att strosa rundor på loppisar. 


   
SvaraCitera