Aviseringar
Rensa alla

Fråga om dagen-efter-piller


Ämnesstartare

Jag och min kille hade sex i fredags(idag är det tisdag) oskyddat, och dagen efter det så tog jag ett dagen efter piller.
sedan har vi haft oskyddat sex efter det ett antal gånger, vi tänkte att det skulle vara okej eftersom jag äter p-piller sedan jag tog dagen efter pillret, men nu så fick jag reda på att man måste ha ätit p-piller i 7 dagar för komplett skydd om man inte tog den första på första mensdagen, vilket jag inte gjorde, så nu är jag orolig på om det där dagen efter pillret värkar, p-pillrena fungerar, eller om jag måste ta ett graviditetstest och i värsta fall göra en abort.

Snälla svara!


   
Citera
Ämnesstartare

Gå till ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER HUR FAN SKA VI VETA OM DU ÄR GRAVID ELLER INTE?!?!

Idiot?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi vet nog lika lite som du.

Fint att folk är så smarta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wait, wut. Trodde du att dagen-efter-pillret skulle verka även 3-4 dagar efter?

Har de sagt att de oftast inte fungerar om man inte tar det på första mensdagen så borde det i alla fall finnas en chans att du är gravid då. Men det kanske du redan hade tänkt på, eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Wait, wut. Trodde du att dagen-efter-pillret skulle verka även 3-4 dagar efter?

Nej, hon tänkte väl att eftersom hon börjat med p-piller så skulle det vara okej. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Nej, hon tänkte väl att eftersom hon börjat med p-piller så skulle det vara okej. Eller?

Jo jag tyckte att det ändå lät logiskt på så sätt, alltså att hon är förvirrad.

Det var bara den här som wuttade mig:

PSYKF4LL:

å nu är jag orolig på om det där dagen efter pillret värkar


   
SvaraCitera

Knulla inte utan skydd. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, och trådskapare, ring ungdomsmottagning och fråga när du bör göra ett graviditetstest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Det var bara den här som wuttade mig:

Aha. Nej, jag vet inte.


   
SvaraCitera