Aviseringar
Rensa alla

Fråga om Garnier Fructis Surf Hair (Texturising Gum)


Ämnesstartare

Jag använder då Garnier Fructis Surf Hair Texturising Gum på bilden. Det är skit bra men det finns ett litet problem som är extremt irriterande. Man måste ösa på massor för att det ska ha någon effekt överhuvudtaget. Jag tar knappt så att det täcker finger topparna och sen gnuggar det mot händer och har i det i håret. Men håret blir typ blött och jag måste hålla på med handduk för att få det torrt igen. Kan gå 10 minuter åt att bara få i det så att det inte är blött och att det har någon effekt överhuvudtaget. Tar slut jävligt snabbt av denna anledningen fastän det ska räcka rätt så länge. En kompis fick mig att börja använda och han har aldrig detta problemet, och nej jag tar inte för mycket (bara finger topparna som sa innan och knappt något alls till o börja med).
Någon som använder detta vax eller har något bra tips hur man kan fixa med det?
Snälla [cry] vill inte gå tillbacks till den onda cirkeln av den hemska dax wax [shake].

250__1_235017.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

hade en från loreal jag tyckte var bra men den vart typ stulen och nu har jag en från scwarzkopf (stavning?) som suger. kan lika gärna använda smör. ska köpa nån annan snart men man vet ju inte vilka som är bra. aldrig dax iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

vet ju inte vilka som är bra

Nääh, det är jävligt svårt det här.
Skit svårt o hitta något som är bra eftersom det är så olika för alla >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

Man måste ösa på massor

Mackan93:

nej jag tar inte för mycket

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Fructis fräter på håret [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

[rolleyes]

Nej men herregud xD, kanske blev lite fel i texten haha [rolleyes].
Men vad jag menar är att man måste ta skit mycket för att det ska bli någon effekt eftersom jag måste torka håret hela tiden för att det blir blött. Hur lite jag än tar.
Tar fan bara så att fingertopparna precis täcks.
[y]


   
SvaraCitera

Mackan93:

Jag använder då Garnier Fructis Surf Hair Texturising Gum på bilden

Mackan93:

Någon som använder detta vax eller har något bra tips hur man kan fixa med det?

Du vet väl att man först ska tugga lite på det, och sedan ha det i håret då de styliserande ämnena som finns i det aktiveras när det kommer i kontakt med saliv. Applicera sedan på de yttersta hårtopparna får att få en extra-wet-surf-slime-look.


   
SvaraCitera

Mackan93:

det blir blött. Hur lite jag än tar.
Tar fan bara så att fingertopparna precis täcks.

haha aa jag brukar få lov att ta kanske 5-6 gånger på fingertopparna. går åt asmkt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixa sprejvax. Fett bra är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Du vet väl att man först ska tugga lite på det,

ha....ha
Rolig man kan va då


   
SvaraCitera

men doh. byt wax då för uppenbarligen är det inte så bra om du måste ta massor/det ser blött ut/jagvet inte.

byt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Du vet väl att man först ska tugga lite på det, och sedan ha det i håret då de styliserande ämnena som finns i det aktiveras när det kommer i kontakt med saliv. Applicera sedan på de yttersta hårtopparna får att få en extra-wet-surf-slime-look.

[bigsmile][y]


   
SvaraCitera

Mackan93:

Kan gå 10 minuter åt att bara få i det så att det inte är blött och att det har någon effekt överhuvudtaget.

du kanske bara ska låta det självtorka? för om du tar med handduk så måste ju minst hälften fastna på handduken, men vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dropdeadfailure:

låta det självtorka?

Har inte så lång tid på mig, ska till skolan ju för fan 😛
Men har hittat nytt vax nu som jag ska testa ett tag [y]


   
SvaraCitera