Aviseringar
Rensa alla

Fråga om new age....


Ämnesstartare

Vad är synen på vad som händer efter döden enligt New Age ?


   
Citera
Ämnesstartare

bump


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vad är synen på vad som händer efter döden enligt New Age ?

Du förutsätter att new age är en orginaserad religion och inte bara en mängd olika förtéelser som buntas ihop till ett ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Du förutsätter att new age är en orginaserad religion och inte bara en mängd olika förtéelser som buntas ihop till ett ord

Typ. De flesta som tror på new age har samma tankar, om energi, själv helande, stjärnorna. Och nej, jag kallar inte det en religion. Jag vet inte om det är en religon eller ej för att det är så blandat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Typ. De flesta som tror på new age har samma tankar, om energi, själv helande, stjärnorna. Och nej, jag kallar inte det en religion. Jag vet inte om det är en religon eller ej för att det är så blandat..

Det finns ingen organisation, så deras uppfattning om efterliv skiljer sig antagligen mellan olika personer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

google


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Det finns ingen organisation, så deras uppfattning om efterliv skiljer sig antagligen mellan olika personer

ok, så de som tror på new age tror inte på återfödelse? alltså för att prata om majoriteten som tror på new age.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

google

I have, fick inga bra svar :I


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

ok, så de som tror på new age tror inte på återfödelse? alltså för att prata om majoriteten som tror på new age.

Det har jag ingen aning om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Det har jag ingen aning om

Okej, jag förstår din poäng. Alla tror olika 🙂

tack för svaren!


   
SvaraCitera

jag har legat med en new age:are [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera