Aviseringar
Rensa alla

Fråga om NP


Ämnesstartare

Tja!
Till hösten börjar jag nian och i och med det, nationella prov.
Jag vill börja med att tillägga att det för tillfället går väldigt bra i skolan, någonting som tydligen ska hjälpa i nian under proven. Hur kommer proven vara uppbyggda? Alltså innehållet.
Om vi exempelvis har prov i historia så kommer jag vara så gott som körd. Magnus Ladulås och Håtunaleken i all ära, men det och liknande har vi endast jobbat med i 6:an? Förväntar de sig att man ska kräva så djupt i hjärnan ända till mellanstadiet för att kunna få bra betyg på proven?


   
Citera

Lärare brukar ha genomgång fyra veckor innan provet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Lärare brukar ha genomgång fyra veckor innan provet

V a?
Trodde skiten var helt omöjlig att förbereda sig till.
Tack widediaper, g


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick godkänt på alla nationella prov tror jag.. och det säger väldigt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Jag fick godkänt på alla nationella prov tror jag.. och det säger väldigt mycket

Godkänt, men man vill ju få så höga betyg som möjligt Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spearmint:

Godkänt, men man vill ju få så höga betyg som möjligt Mycket glad

Jo men om jag kan få godkänt så kommer du inte ha några problem


   
SvaraCitera
M04
 M04

Hihi vi hade endast nationella i svenska och ett delprov i engelska pga Corona 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:
Hihi vi hade endast nationella i svenska och ett delprov i engelska pga Corona 🙂

Schysst, typ de minst komplicerade ämnena Party


   
SvaraCitera
M04
 M04

spearmint:

Schysst, typ de minst komplicerade ämnena Party

Japp 🙂 fick A på engelska muntliga, och typ D och C på alla i svenska Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:

Japp 🙂 fick A på engelska muntliga, och typ D och C på alla i svenska Glatt skålande

Grattis Mycket glad Blir det rätt linje då?


   
SvaraCitera
M04
 M04

spearmint:

Grattis Mycket glad Blir det rätt linje då?

Blir naturbruk-djur/ djurvård (eller kanske arbete med hund),  och kaanske med naturvetenskapliga 2-3an- om jag vill plugga vidare 5år efter det Skeptisk men yas 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:

Blir naturbruk-djur/ djurvård (eller kanske arbete med hund),  och kaanske med naturvetenskapliga 2-3an- om jag vill plugga vidare 5år efter det Skeptisk men yas 

Lycka till! Hjärta


   
SvaraCitera
Haien

Är i princip som ett lite större prov av samma svårighet som alla andra.


   
SvaraCitera
M04
 M04

spearmint:

Lycka till! Hjärta

Taack Rullar ögonen


   
SvaraCitera

spearmint:
Tja!
Till hösten börjar jag nian och i och med det, nationella prov.
Jag vill börja med att tillägga att det för tillfället går väldigt bra i skolan, någonting som tydligen ska hjälpa i nian under proven. Hur kommer proven vara uppbyggda? Alltså innehållet.
Om vi exempelvis har prov i historia så kommer jag vara så gott som körd. Magnus Ladulås och Håtunaleken i all ära, men det och liknande har vi endast jobbat med i 6:an? Förväntar de sig att man ska kräva så djupt i hjärnan ända till mellanstadiet för att kunna få bra betyg på proven?

I Engelska kommer du ha hörförståelse, du kommer lyssna och sedan ska du skriva svaret. Oftast behöver du bara skriva enstaka ord. Sen har du läsförståelse där du ska läsa texter och sedan finns det 4 alternativ och du ska kryssa i en av dem. Sen kommer du skriva en text om ett ämne och sen ska du prata om ett ämne framför din lärare

I Svenska kommer du också skriva ett text om ett ämne, sedan kommer du ha läsförståelse och sen kommer du prata om ett ämne som du ska resonera om

I matten kommer du ha olika slags matteprov, öva på gamla nationella prov.

I SO ämnena ska du resonera och förklara mycket, tänk på att resonera i flera led och använd begrepp 

I NO ämnena kommer du få frågor som du ska svara på, det kan t.ex. vara frågor som handlar om olika molekyler. När jag hade nationella prov i NO gjorde jag också ett labb och labbrapport. 

Lycka till, Gör ditt bästa mate


   
SvaraCitera