Aviseringar
Rensa alla

Fråga om septum


Randroid:

Men rent generellt.

jag gillar inte hen, skriver hellre han/hon om jag inte vet.
Anledningen till att jag inte gillar det är att de försökte tvinga mig och de andra pedagogerna på en förskola jag arbetade på att börja använda oss av det, alltid. Detta i samma veva som de förbjöd våra dockvråer.Om vi inte kallade dem för hemvrå och inte generaliserade att tjejer leker där

Det var frustrerande.


   
SvaraCitera

skuld:

okej. men är det relevant för ämnet vad hen har för kön?

nej, men tror inte heller att hon tar illa upp för att du säger vilket kön hon är av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Det var frustrerande.

samt nyttigt.
en bör tänka på hur en framstår och hur fördomar påverkar.

Fingerprints:

nej, men tror inte heller att hon tar illa upp för att du säger vilket kön hon är av.

okej men jag tänker inte ta för givet.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Anledningen till att jag inte gillar det är att de försökte tvinga mig och de andra pedagogerna på en förskola jag arbetade på att börja använda oss av det, alltid. Detta i samma veva som de förbjöd våra dockvråer.

Det känns oerhört löjligt, faktiskt. Men hen är bra om man inte vet könet, eller om man talar generellet om en invidid.

Fast jag säger "han" till min dator så jag bör kanske bara vara tyst. [blush]


   
SvaraCitera

skuld:

samt nyttigt.

Knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Knappast.

du kan vara knappast.


   
SvaraCitera

Prata med dom på studion.


   
SvaraCitera

Randroid:

Det känns oerhört löjligt, faktiskt.

det var det

Randroid:

Men hen är bra om man inte vet könet, eller om man talar generellet om en invidid.

Detta kan jag acceptera. Min inte i ett mer könsneutralt syfte.

Randroid:

Fast jag säger "han" till min dator så jag bör kanske bara vara tyst.

haha nej, då får du allt knipa ihop! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är den klar, gjorde inte speciellt ont, vilket jag dock inte trodde heller. DOCK!! Så är jag tyvärr lite missnöjd med storleken, passar inte så värst till mitt ansikte. Skulle nog hellre ha en lite mindre än denna 10. Min fråga är då, går det att sätta in mindre utan problem, eller är hålet anpassat just för denna ring? Kan inte fråga nu då de har stängt och jag redan är hemma. Hann liksom inte ta en riktigt titt förrän jag kom hem, så jag hade inga invädningar just då. Och ja jag är newbie, därför uppskattar jag alla hjälpsamma svar ni kommit med. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

placeinthesun:

går det att sätta in mindre utan problem

ja, så länge tjockleken är densamma.
dock bör du vänta en månad med att byta smycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skuld:

ja, så länge tjockleken är densamma.dock bör du vänta en månad med att byta smycke.

Det förstår jag, tänkte vänta tills den läkt och slutat ömma helt innan jag försöker på mig något sånt. Får helt enkelt gå dit och fråga om tjockleken. Är det krångligt att ta ut och sätta in nytt? Är inte direkt fingerfärdig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

placeinthesun:

Är det krångligt att ta ut och sätta in nytt?

det varierar med smyckena.
hästsko är bara att skruva loss, men en helring med kula kan vara svårare att trycka i och ur (gällande den lilla bollen) beroende på hur töjbart smycket är och om fästningarna för bollen är tröga.


   
SvaraCitera

Jag har precis varit och gjort en septum på Tribe i Göteborg, tjockleken på piercingen är 1,6mm (standardmåttet). Jag har för tillfället en retainer (en dold piercing, som är gjord för att piercinghålet ska läka rakt), när jag sätter i en ring senare ska den vara 1,6mm tjock (vill inte ha den tjockare) och ringen runt 10mm, gärna 9mm. Du får helt enkelt pallra dig iväg till piercingstudion och så kan de visa dig olika alternativ, alltså skillnaden på de olika tjocklekarna som finns och själva storleken på ringen (eller hästskon om du nu vill ha det!). Rekommenderar starkt Tribe i Göteborg!


   
SvaraCitera