Aviseringar
Rensa alla

fråga om tv:n


B3ll4
Ämnesstartare

Jag passar på att ställa en till fråga som jag undrat över mycket. Om jag typ sitter i mitt rum och kollar på tv, och så kanske min pappa tittar på samma program på tv:n i vardagsrummet, då kommer ljuden helt olika? varför är det så? det är ju samma kabel och sånt väl, och samma el[shake] någon som vet? [party] och det är samma hus också


   
Citera

Händer det så eller undrar du om det är så?


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Hobzii:

Händer det så eller undrar du om det är så?

Jag menar att det är så


   
SvaraCitera

B3ll4:

Jag menar att det är så

För att du får in signalen till din tv först. Därför ligger tv i vardagsrummet i några millisekunders delay.


   
SvaraCitera

det blir ännu större skillnad om man jämför satellit med marknätet


   
SvaraCitera

kihgflkflvf


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Hobzii:

För att du får in signalen till din tv först. Därför ligger tv i vardagsrummet i några millisekunders delay.

okej men om ett direktsänt program börjar 20.00 på tv:n, kan det typ börjat 19.50 i deras studio,för att de tog så lång tid att skicka ut till allas tv?


   
SvaraCitera

Det kommer alltid först till "huvudboxen".


   
SvaraCitera

B3ll4:

okej men om ett direktsänt program börjar 20.00 på tv:n, kan det typ börjat 19.50 i deras studio,för att de tog så lång tid att skicka ut till allas tv?

vet att nyheterna börjar producera 2 minuter innan sändningstiden så det är väll ungefär samma


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Nu vet vi lite mer om tv [y] man lär sig något nytt varje dag


   
SvaraCitera

B3ll4:

det är ju samma kabel och sånt väl, och samma el någon som vet? och det är samma hus också

[tired][tired][tired]


   
SvaraCitera

Ljudet tar längre tid på sig att ta sig till dig om det färdas en längre sträcka. Sedan så har ni olika långa kablar och därmed olika resistanser.


   
SvaraCitera

tror nog att det mest har att göra med om ni har olika slöa boxrar och tvapparater[zzz] eller så kanske de har ensåndär inspelningsbar boxer som visar allt 10 minuter senare för att man ska kunna spola förbi reklamen[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera