Aviseringar
Rensa alla

fråga om vad virus kan göra?


Ämnesstartare

låås tråden om det redan finns en liknande, men jag hittade ingen .. om man har en trojan virus eller ngt annat som gör att någon annan kan gå in på din dator och använda den, den kan väl inte t.ex senario: Du chattar med ngn på msn, och det skikas en fil t.ex bild genom msn till den andra personen går det utan att du ser det? eller den öppnar webcameran utan att du vet om det fast du sitter vid datorn?


   
Citera

Det är inte mycket som är omöjligt om förutsättningarna är rätt. Sen är det skillnad på virus och malware..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

virus och malware..

vad är malware och vad är skillnaden mellan dem?

[cry]


   
SvaraCitera

Regn:

vad är malware och vad är skillnaden mellan dem?

Malware (sabotageprogram) kommer av de engelska orden Malicious Software, och är ett samlingsbegrepp för datorprogram som installeras på en dator eller ett datornätverk utan administratörens samtycke. Det kan vara maskar, virus, trojaner, adware, spyware eller keyloggers.

wikipedia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

Malware (sabotageprogram) kommer av de engelska orden Malicious Software, och är ett samlingsbegrepp för datorprogram som installeras på en dator eller ett datornätverk utan administratörens samtycke. Det kan vara maskar, virus, trojaner, adware, spyware eller keyloggers.

ok..

aroon:

Det är inte mycket som är omöjligt om förutsättningarna är rätt

så det är möjligt att trojanen kan tex skika filer när jag chattar med en person utan att jag ser det på skärmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

låås tråden om det redan finns en liknande,

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=234500

"För att sammanfatta, så har ett virus full kontroll över ditt operativsystem. "

Sluta skapa trådar då det redan finns bra info i klistrade sådana.

Tråd låst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera