Aviseringar
Rensa alla

Fråga queer personer!


Lokes
Ämnesstartare

upprop > BRÄNN KORANEN:

Så det där med sk "queer" ställer ju bara till begreppen och kränglar ju bara till allt.

Raka motsatsen faktiskt. Men om du tycker att hbtq+ är så krångligt och besvärligt och du bara ska komma med dina själviska åsikter mot oss och homofobiska ”fakta” kan du sticka från den här tråden. Tror att jag som är queer vet bättre om detta än en straight cis man, försökt förklara för dig men du tar oss inte på allvar.


   
SvaraCitera
Lokes
Ämnesstartare

Det skulle bli en wholesome tråd men alltid ska straight män komma o förstöra Skeptisk


   
SvaraCitera
oneday

upprop > BRÄNN KORANEN:

Varför jag ref till de två största ordböckerna i Sverige berodde väl bl a på att "riksarkivet" är ju inte en ordbok. Utan det är ju just vad namnet anger - ett arkiv! Som ska bevaras för framtiden. Man kan ex leta upp vem som ägde en gammal bil för 70 år sedan med hjälp av det gamla reg nummret som fanns förr. Mycket glad 

Varför måste man hålla sig till ordböcker när det kommer till hbtq


   
SvaraCitera

Lokes: Tror att jag som är queer vet bättre om detta än en straight cis man, försökt förklara för dig men du tar oss inte på allvar.

Självfallet vet du mer än vad jag gör eftersom jag är TOTALT OKUNNIG I ÄMNET!!!

Men jag trodde i min enfald att du kunde informera om lite fakta till mig som inte kan något i ämnet.  Gråter

Lokes:
Det skulle bli en wholesome tråd men alltid ska straight män komma o förstöra Skeptisk

Men tanke på antalet aktiva medlemmar på UM just nu jan -23 så har jag svårt att tro att du kommer att bli överöst med frågor från sk "queer" personer.


   
SvaraCitera
oneday

upprop > BRÄNN KORANEN:
Men tanke på antalet aktiva medlemmar på UM just nu jan -23 så har jag svårt att tro att du kommer att bli överöst med frågor från sk "queer" personer.

Såklart den inte kommer vara fylld när tråden skapades för 3 dagar sen, ge den lite tid


   
SvaraCitera

oneday:

Såklart den inte kommer vara fylld när tråden skapades för 3 dagar sen, ge den lite tid

Du som verkar vara insatt i ämnet, vet du rent statistiskt hur många procent av Sveriges befolkning som är "queer"? Bögar och flator påstås vara sk 10% om inte undersökningarna ljuger. Men jag har aldrig hört några siffror på "queer" befolkning.


   
SvaraCitera
Lokes
Ämnesstartare

upprop > BRÄNN KORANEN:

Men tanke på antalet aktiva medlemmar på UM just nu jan -23 så har jag svårt att tro att du kommer att bli överöst med frågor från sk "queer" personer.

Kan du sluta skriva ”så kallade ”queer” personer” det är väldigt respektlöst ??


   
SvaraCitera
Lokes
Ämnesstartare

upprop > BRÄNN KORANEN:

Självfallet vet du mer än vad jag gör eftersom jag är TOTALT OKUNNIG I ÄMNET!!!

Men jag trodde i min enfald att du kunde informera om lite fakta till mig som inte kan något i ämnet.  Gråter

Lyssna mer prata mindre


   
SvaraCitera
Lokes
Ämnesstartare

upprop > BRÄNN KORANEN:

Bögar och flator

Du skulle kunna skriva lesbisk istället för ”flata” eftersom det är ett skällsord… som lesbisk känner jag mig inte riktigt bekväm att du använder det ordet här 


   
SvaraCitera

Rodnar

Lokes:

Du skulle kunna skriva lesbisk istället för ”flata” eftersom det är ett skällsord… som lesbisk känner jag mig inte riktigt bekväm att du använder det ordet här 

Kan du svara ärligt på följande fråga... när din mamma födde dig (pappor har ingen livmoder och kan inte föda barn) födde hon då en pojke med snopp eller en flicka med snippa?

Men så kom du på i vuxen ålder att du hellre kallar dig tjej och har sex med... tjejer?

Men vad är då skillnaden om de penetrerar tjejen med din kuk? Även om du personligen kallar dig för tjej?

Det är en tom kunskap för mig.  Rodnar


   
SvaraCitera
Lokes
Ämnesstartare

upprop > BRÄNN KORANEN:
Rodnar

Kan du svara ärligt på följande fråga... när din mamma födde dig (pappor har ingen livmoder och kan inte föda barn) födde hon då en pojke med snopp eller en flicka med snippa?

Men så kom du på i vuxen ålder att du hellre kallar dig tjej och har sex med... tjejer?

Men vad är då skillnaden om de penetrerar tjejen med din kuk? Även om du personligen kallar dig för tjej?

Det är en tom kunskap för mig.  Rodnar

Alltså,, jag har varit tjej sen jag föddes så har inget manligt könsorgan. Dessutom är jag asexuell, så sex med andra människor är inte min grej, varken med tjejer killar eller ickebinära. Men jag har vetat sen jag var liten att jag tyckt om tjejer, det kom inte i vuxen ålder, jag vill bara inte ha sex med nån


   
SvaraCitera
oneday

upprop > BRÄNN KORANEN:

Du som verkar vara insatt i ämnet, vet du rent statistiskt hur många procent av Sveriges befolkning som är "queer"? Bögar och flator påstås vara sk 10% om inte undersökningarna ljuger. Men jag har aldrig hört några siffror på "queer" befolkning.

2020 var 0,2%, 23 personer i Sverige. Hittar inga nya artiklar med %


   
SvaraCitera

Lokes:

Alltså,, jag har varit tjej sen jag föddes så har inget manligt könsorgan. Dessutom är jag asexuell, så sex med andra människor är inte min grej, varken med tjejer killar eller ickebinära. Men jag har vetat sen jag var liten att jag tyckt om tjejer, det kom inte i vuxen ålder, jag vill bara inte ha sex med nån

Hoppsan... är du född som tjej!!??? Jag trodde du var född som kille med snopp men i vuxen ålder kom på att du ville vara tjej och ha sex med tjejer.
Men är du född som tjej och älskar tjejer (rent känslimässigt) men aldrig vill ha sex så vad är problemet. Varför kalla dig "queer"? Kalla dig lesbisk tjej så är väl problemet löst trots att du vill leva ditt liv utan sex.
Finns säkert tusentals svenskar som när de dör aldrig haft sex med någon så att leva sexlöst existerar ju än idag utan att man behöver fördjupa sig i själva könstillhörigheten och vem man attraheras av.

Så en "queer" är alltså en person som saknar sexlust och aldrig vill ha sex med någon?


   
SvaraCitera

haha 


   
SvaraCitera

oneday:

2020 var 0,2%, 23 personer i Sverige. Hittar inga nya artiklar med %

Det var flummiga siffror.   Mycket glad

Räknar med att av ca 8 miljoner av Sveriges befolkning är över 15 år så är 0,2% av 8 miljoner 16.000 personer. Vad fick du 23 personer ifrån?


   
SvaraCitera