Aviseringar
Rensa alla

Fråga Radikalfeodalerna


Penstrokes:

[party]

??

jagharenkattunge:

Över 9000 medlemmar och tänker ställa upp i alla val, där stöd finns.

fantastiskt kul att folk tror på en så vansinnig idé


   
SvaraCitera

qazedctgb:

??

Jag är mållös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

fantastiskt kul att folk tror på en så vansinnig idé

Vansinning? Är du inte lite väl hetsig nu? Tillbaka in i fabriken/ut på åkern med dig...

Och rösta på oss!


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Är du inte lite väl hetsig nu?

det tycker jag inte. det är ju ändå så att vi har lämnat 1600-talet bakom oss. jag ser inte varför det ska finnas människor som har större möjlighet till makt än andra...

jagharenkattunge:

Tillbaka in i fabriken/ut på åkern med dig

det är väl ganska fä som faktiskt jobbar i fabrik eller på bondgård nu mera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det tycker jag inte. det är ju ändå så att vi har lämnat 1600-talet bakom oss. jag ser inte varför det ska finnas människor som har större möjlighet till makt än andra...

Det finns det redan nu, vi vill bara formalisera det.

qazedctgb:

det är väl ganska fä som faktiskt jobbar i fabrik eller på bondgård nu mera...

Jadå, det är det som är problemet.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Det finns det redan nu, vi vill bara formalisera det.

nej alla har möjlighet att gå med i ett parti och bli statsminister...

jagharenkattunge:

Jadå, det är det som är problemet.

varför är det ett problem?

så blir ju problemet att man ärver en makt position och det är ju så utdaterat att det är skrattretande


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Vi vill att militären, politikerna och adeln ska dela på makten.

Hur blir det med kungen? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej alla har möjlighet att gå med i ett parti och bli statsminister...

Alla kan gå med i ett parti, men alla är inte likadana! Det bestäms tidigt i ditt liv om du kan bli statsminister och det är inte du som väljer.

qazedctgb:

varför är det ett problem?

För det blir så fruktansvärt mycket tjafs och så kommer folk upp med de galnaste ideer. Revolution, t.ex.

qazedctgb:

så blir ju problemet att man ärver en makt position och det är ju så utdaterat att det är skrattretande

Det är bara adeln som ärver sin position! Militärer och politiker ärver inte sin position.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Hur blir det med kungen? 🙁

Han tillhör adeln, men han är dum som en gås, så han får ett litet slott på Gotland där han kan hållas. Hans döttrar däremot... Öhm, var var jag? Ja, kungen. Jo, han får behålla sin titel, men ingen makt. Den som är mest inflytelserik hos adeln ska vara en av adeln utnämnd adelskansler.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

För det blir så fruktansvärt mycket tjafs och så kommer folk upp med de galnaste ideer. Revolution, t.ex.

hahahahahaha det är ju så knäppa idéer du har för dig

jagharenkattunge:

Det är bara adeln som ärver sin position! Militärer och politiker ärver inte sin position.

det är det som är helt upp åt väggarna varför skulle det finnas människor som är från födseln bättre än andra? det är ju sinnessjukt. och eftersom det finns så lite adel riskerar man u samma inavel som drabbat kungahusen

jagharenkattunge:

Det bestäms tidigt i ditt liv om du kan bli statsminister och det är inte du som väljer.

men det är från början ingen skillnad på människa och människa.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag undrar hur ni ser på homosexuella gällande äktenskap och adoption?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

hahahahahaha det är ju så knäppa idéer du har för dig

Nej! Radikalfeodalerna står för ordning och reda och stabilitet!

qazedctgb:

det är det som är helt upp åt väggarna varför skulle det finnas människor som är från födseln bättre än andra? det är ju sinnessjukt. och eftersom det finns så lite adel riskerar man u samma inavel som drabbat kungahusen

Jag håller med om det, men vi föds och växer upp på olika sätt och det definierar våra val och valmöjligheter senare i livet. Adeln får ta vem de vill från folket, dock måste adelns befolkningstillväxt regleras enligt folkets. Det innebär givetvis att vi måste avla fram någonstans mellan en halv och en miljon adelsmän till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

men det är från början ingen skillnad på människa och människa.

Inte i människovärde, nej, men däremot i förutsättningar. När du sedan lägger till uppväxten framträder en otrevlig bild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag undrar hur ni ser på homosexuella gällande äktenskap och adoption?

Homosexuella får givetvis utöva sin homosexualitet och alla hatbrott ska straffas hårt. Vi tror på aga. De skulle också få adoptera om de ville, förutsatt att de fann en kvinna som var villig att insemineras med deras sperma och föda deras barn.

Beträffande äktenskap, så tycker vi att alla män ska få gifta sig med vem dom vill, så länge denna inte ännu är vigd till annan man. Polygami bland homosexuella är också ett alternativ, om det är något de vill praktisera. Således kan homosexuella par gifta in andra homosexuella i deras hushåll.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Nej! Radikalfeodalerna står för ordning och reda och stabilitet!

nej ni står för förtryck och instabilitet på grund av förtrycket

jagharenkattunge:

Jag håller med om det,

det kan du ju inte göra när du anser att adeln av tradition ska vara bättre!!!!

jagharenkattunge:

Inte i människovärde, nej, men däremot i förutsättningar. När du sedan lägger till uppväxten framträder en otrevlig bild.

ja det är klart att alla har olika förutsättningar intligens och levnadssituation men det är ju ingen anledning att öka klyftorna mer...


   
SvaraCitera