Aviseringar
Rensa alla

Fråga Radikalfeodalerna


Ämnesstartare

qazedctgb:

nej men den förtryckta underklassen då som du vill skapa?

Inte underklass! Arbetarklass!

qazedctgb:

jo om man är de ända som kan ha pengar och vid födseln tilldelad makt...

Nej, det gör inte en bättre. En bra person är någon med sunda värderingar, som handlar för allas väl.

qazedctgb:

och det är ju en fet chans?

Jag nämnde tidigare hur många adelsmän till vi skulle behöva.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Nej, det gör inte en bättre. En bra person är någon med sunda värderingar, som handlar för allas väl.

jo för det är ju stor chans att killen med makt och alla pengar lär göra? mycket vill ha mer pengar föder korruption och korruption mer korruption.

jagharenkattunge:

Inte underklass! Arbetarklass!

same same


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jo för det är ju stor chans att killen med makt och alla pengar lär göra? mycket vill ha mer pengar föder korruption och korruption mer korruption.

Så varför tycker du att just han är bättre? Det här är hela poängen, förekommer korruption, så kommer antingen folket eller militären att sätta stopp för det.

qazedctgb:

same same

Det är inte samma sak.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

hahahahahaha det är ju så knäppa idéer du har för dig

lol[bigsmile]

ont: vad tycker ert parti om invandring?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ont: vad tycker ert parti om invandring?

Vi tror på att göra Sverige mindre attraktivt för invandrare, genom att sänka den allmäna levnadsstandarden. De som däremot fortfarande vill komma är hur välkomna som helst! Den som uttalar sig rasistiskt måste bli bestraffad. Som sagt, vi tror på aga. Vi anser också att alla folkgrupper måste representeras rättvist i alla sammhällsklasser och funktioner.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Så varför tycker du att just han är bättre? Det här är hela poängen, förekommer korruption, så kommer antingen folket eller militären att sätta stopp för det.

det är inte jag som tycker utan det blir så¨av dina regler!
du vill ju skapa två klasser en överklass och en underklass (jag vet att du vill kalla det arbetarklass men med absoluta lönetak är det ett faktum att det blir över och underklass) där de enda som har pengar nog att anställa dig är överklassen vilket sätter dig i beroendeställning till dom vilket också hjälper till att göra överklassen finare än underklassen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det är inte jag som tycker utan det blir så¨av dina regler!

Du har gång på gång sagt att vi tror att adeln är bättre. Vi har nekat. Sedan sade du att adelsmän kommer att korrumperas och jag frågade hur de är bättre. Det är nämligen inte vår åsikt att någon är bättre än någon annan.

qazedctgb:

du vill ju skapa två klasser en överklass och en underklass (jag vet att du vill kalla det arbetarklass men med absoluta lönetak är det ett faktum att det blir över och underklass)

Nej, tre klasser. Adel, militär och arbterare.

qazedctgb:

är de enda som har pengar nog att anställa dig är överklassen vilket sätter dig i beroendeställning till dom vilket också hjälper till att göra överklassen finare än underklassen...

Inte alls. Du ger pengar ett absolut värde nu och det är dumt. Pengar är bara värda det du tycker att de är, eftersom de inte har något bruksvärde. Folket är de som producerar saker med bruksvärde, så de har stora möjligheter att helt frångå valuta, om de så vill.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Du har gång på gång sagt att vi tror att adeln är bättre. Vi har nekat. Sedan sade du att adelsmän kommer att korrumperas och jag frågade hur de är bättre. Det är nämligen inte vår åsikt att någon är bättre än någon annan.

och jag har gång på annan sagt att de har makten pengarna och sitter över underklassen i form av arbetsgivare! Det är bara du som vägrar erkänna att det gör dem "bättre"! för det tjänar inte dina syften.

jagharenkattunge:

Inte alls. Du ger pengar ett absolut värde nu och det är dumt. Pengar är bara värda det du tycker att de är

nej pengar är värda så mycket som man kan köpa för dom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

och jag har gång på annan sagt att de har makten pengarna och sitter över underklassen i form av arbetsgivare! Det är bara du som vägrar erkänna att det gör dem "bättre"! för det tjänar inte dina syften.

Nej. Hade jag ansett att de var bättre, så hade jag givetvis tyckt att de skulle hålla platsen som adelsmän bara därför. Det är inte det som är tanken.

qazedctgb:

nej pengar är värda så mycket som man kan köpa för dom...

Precis! Känner du till begreppet hyperinflation?


   
SvaraCitera

Ni har min röst.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Vi anser också att alla folkgrupper måste representeras rättvist i alla sammhällsklasser och funktioner.

Hur har ni tänkt lösa detta? Kvotering?


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

Nej. Hade jag ansett att de var bättre, så hade jag givetvis tyckt att de skulle hålla platsen som adelsmän bara därför. Det är inte det som är tanken.

det handlar inte riktigt om vad du anser. utan det ni vill är att lagstifta en klassuppdelning där ena klassen alltid kommer ha mer pengar och bättre ställ än resten ergo bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Hur har ni tänkt lösa detta? Kvotering?

I vissa fall, ja.

qazedctgb:

det handlar inte riktigt om vad du anser.

Politik handlar om åsikter.

qazedctgb:

utan det ni vill är att lagstifta en klassuppdelning där ena klassen alltid kommer ha mer pengar och bättre ställ än resten ergo bättre

Som sagt... I min åsikt (och antagligen de flesta andras), så är man inte bättre för att man har det bättre ställt.

För övrigt så borde du läsa på lite om hur en valuta fungerar. Börja med begreppet hyperinflation.


   
SvaraCitera

jagharenkattunge:

I vissa fall, ja.

låter bra, ni får min röst!


   
SvaraCitera

fick partiet några röster någonstans?


   
SvaraCitera