Aviseringar
Rensa alla

fråga till dom smarta


Ämnesstartare

jag är 11 är och är 160cm hur kommer jag bill när jag är typ 14 eller 16


   
Citera

Titta på farsgubben ełler batikhäxan beroende på ditt kön. 


   
SvaraCitera

Jag är inte smart


   
SvaraCitera

two-guys-one-girl-having-sex.jpg


   
SvaraCitera
dwadw

156 cm


   
SvaraCitera

Jag ska i vart fall ge dig ett ärligt svar på din fråga. Att spekulera i hur lång du kommer att bli vuxen är som du borde förstå TOTALT OMÖJLIGT för oss "ungdomar" på forumet. Den frågan kan inte ens en forskare svara på utan även från denna blir det bara spekulationer. Åtminstone UTAN ATT VETA hur långa dina biologiska föräldrar är?

Men å andra sidan, är din biologiska mamma ex 160 cm och din biologiska pappa ex 180 cm så är ju sannolikheten stor att du kan bli 180 cm, eller något kortare... eller något längre. Mest troligt... längre.

Fakta är däremot att människan, åtminstone i den industrialiserade världen, blir lite lite längre för varje generation. Många påstår att det beror på att vi äter bättre mat rent näringsmässigt idag än vad vi gjorde för 100, 200, eller 300 år sedan.
Tobak, alkohol och i princip ALLA "droger" har däremot en tendens att hämma tillväxten. Skulle personligen även tro att alla miljögifter har samma hämmande effekt på tillväxten.

Själv är jag 184 cm och är "färdigväxt". Mamma är 165 cm och pappa är 176 cm.


   
SvaraCitera
L Y S

Jag hittade denna info på Vårdguiden, 1177.se. Hoppas infon hjälper.

"Det finns inget säkert sätt för att beräkna hur lång barnet blir som vuxen. Men genom att utgå från medellängden för de genetiska föräldrarna får du fram en siffra. Gör så här: Lägg ihop föräldrarnas längder. Dra ifrån 13 centimeter för en flicka eller lägg till 13 centimeter för en pojke."

Om t ex en förälder är 170 och den andre 185 blir medellängden (170+185)/2 = 178. Då blir man förmodligen 165 cm om man är tjej och 191 cm om man är kille, men det är inte helt säkert. 


   
SvaraCitera

hur långt är ett rep


   
SvaraCitera

Hade inte blivit förvånad om du blir över 180


   
SvaraCitera