Aviseringar
Rensa alla

Fråga till er med ÄS: Erat ideal?


Ämnesstartare

Vad är/var erat ideal, ni som har/hade ätstörningar? Alltså, vill man verkligen bli sådär benigt smal eller tror man helt enkelt att man är tjock och vill bli mer fit?

Min kompis som hade ätstörningar ville liksom ha Adriana Limas kropp (en Victorias secret modell) och hade bilder på henne i hela sitt rum och kunde inte inse att hon var hälften så smal som Adriana Lima. Sen en annan kompis ville hellre ha Nicole Richie-kroppen.

Det kanske är individuellt, men är man ute efter benigheten från början? Ta inte illa upp, är intresserad då jag inte är så insatt.[cute]

Vill bara lägga in ett varnande finger.

Länka inte till/lägg inte upp bilder som kan anses som triggande. Tänk på vilken forumdel vi är i! /lejonmamman


   
Citera

Vill se ut såhär typ (ej ÄS):
Image


   
SvaraCitera

Jag trodde att jag var asfet när jag vägde 35kg till min 165cm långa kropp. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Vill se ut såhär typ (ej ÄS):

Men det är det jag menar, så vill ju de flesta se ut men den kroppen är ju ganska vanlig. Hon är ju knappast spinkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

trodde att jag var asfet

Då är det väl att man inbillar sig.. Att man inte ser det beniga?


   
SvaraCitera

Chloe:

Då är det väl att man inbillar sig.. Att man inte ser det beniga?

Ja, det är nog olika.


   
SvaraCitera

Chloe:

så vill ju de flesta se ut

De flesta? Tror inte direkt det är en majoritet av världens befolkning som vill se ut så. Inte jag heller... jag vill se ut som jag gör. Men hon är snygg, och om man vill se ut så (i tjockhet) är det väl bara att stanna när det är bra? Finns för många idioter som tror att ju smalare man är, desto snyggare är man. Fett är bra, bara det inte blir för mycket.


   
SvaraCitera

Chloe:

Hon är ju knappast spinkig.

Jo, det är hon. Underviktig vet jag inte, men hon är ganska rejält spinkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

men hon är ganska rejält spinkig.

Det förvånar mig att du tycker så... Klart hon är lite under medel men spinkig...


   
SvaraCitera

i början hade jag ett "normalt" ideal, men med tiden blev det smalare och smalare och till slut tyckte jag det var snyggt med väldigt benigt.

och jag kunde inte heller se att jag var smal, men mitt ideal var alltid smalare än vad jag var.

men jag har inga äs längre[y] och tycker nu att benigt är äckligt


   
SvaraCitera

Chloe:

Det förvånar mig att du tycker så... Klart hon är lite under medel men spinkig...

Lite under medel?
D​et här är väl typ standard, eller borde vara. Normalvikt är det iaf.

Smal tjej.

Din bild var spinkig, ganska rejält.


   
SvaraCitera

Allting som inte är grovt överviktigt eller benigt är bra.

Nästan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Allting som inte är grovt överviktigt eller benigt är bra.

Dagens visdomsord!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chloe:

Vad är/var erat ideal, ni som har/hade ätstörningar?

Det ändrades varje dag. Blev bara mindre och mindre hela tiden.

Chloe:

Det kanske är individuellt, men är man ute efter benigheten från början?

Tror ingen är ute efter "benigheten". Den ser man inte själv, det enda man ser är fett och målet är att det helt enkelt skall försvinna.


   
SvaraCitera

Chloe:

Alltså, vill man verkligen bli sådär benigt smal eller tror man helt enkelt att man är tjock och vill bli mer fit?

nej, oftast inte från början. man vill ha bort lite fett och bli lite smalare, men ben tänker man nog inte på i början.
sen, iaf i mitt fall,såg jag inte att jag blev smalare utan tyckte bara jag blev fetare o fetare ju mindre jag blev [shake]
då blir det ju att man blir benig eftersom man inte ser att man blir mindre..

sen är ju somliga totalt hjärntvättade av sjukdomen och verkligen dyrkar ben som sticker ut och tycker det är fint att väga 30 kilo..


   
SvaraCitera